Prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvom polugodištu 2017. godine iznosili su 1,95 milijardi kuna, što je 37,4 milijuna kuna manje nego lani u istom razdoblju. Kako je navedeno u financijskom izvješću kompanije na Zagrebačkoj burzi, na pad je utjecao izostanak prihoda segmenta Pića koji je u prvom polugodištu 2016. godine iznosio 37,2 milijuna kuna te izostanak jednokratnog prihoda Mesnog programa koji je u istom razdoblju godinu ranije iznosio 13,7 milijuna kuna s osnove natječaja za isporuke robnih rezervi.
Grupa Podravka ostvarila je u promatranom razdoblju gotovo 70 posto prihoda od prodaje na inozemnom tržištu. Kada je pak riječ o prihodima od prodaje po regijama, u regiji Europa zabilježen je rast prihoda od prodaje u iznosu od 4 posto, u regiji Rusija i ZND od 8,7 posto te u regiji Nova tržišta od 5,5 posto, dok je regija Adria jedina regija koja je ostvarila niže prihode od prodaje u iznosu od 4,7 posto.
U toj je regiji, naime, glavni kupac Podravke Agrokor na koji otpada 20 posto njezine prodaje prehrambenih proizvoda u Adriji. U postupku izvanredne uprave koju je država postavila u toj kompaniji Podravka je prijavila 97,4 milijuna kuna potraživanja.
Neto dobit Podravke manja za 74,5 posto
Neto dobit Podravke u prvih šest mjeseci iznosila je 24,8 milijuna kuna, dok je lani u tom periodu iznosila 97,3 milijuna kuna.
Najveći utjecaj na smanjenje dobiti imali su, između ostalog, veći troškovi realiziranih opcijskih dionica u odnosu na usporedno razdoblje (+9,3 milijuna kuna), viši troškovi otpremnina u odnosu na usporedno razdoblje (+22,4 milijuna kuna) te niža profitabilnost Grupe Žito u odnosu na isto razdoblje godinu ranije (- 21 milijun kuna), pojašnjavaju u Podravci.
Kada je riječ o strateškim poslovnim područjima Grupe Podravka, segment Prehrane ostvario je 1,544 milijarde kuna prihoda od prodaje. Na nižu razinu prihoda od prodaje, osim već spomenutih negativnih utjecaja Pića i Mesnog programa, utjecale su niže narudžbe smrznutog povrća na tržištu Rusije, poremećaji na tržištima regije Adria uslijed izvanrednih okolnosti povezanih s najznačajnijim kupcem Agrokorom, pritisci u Pekarstvu na tržištu Slovenije te prošlogodišnje promjene distributera u Zapadnoj Europi koji je još u postupku preuzimanja kanala prodaje, navode u koprivničkoj kompaniji koja je u veljači ove godine dobila novu upravu na čelu s Marinom Pucarom.
Segment Farmaceutike ostvario je 406,8 milijuna kuna, što predstavlja rast od 7,3 posto u odnosu na usporedno razdoblje prethodne godine. Na navedeni rast prodaje najviše su utjecali vlastiti brendovi koji su ostvarili rast prihoda od 8,3 posto, kažu u Podravci.