Od kada je u srpnju prošle godine pušten u promet pa do kraja 2013. godine, kroz tunel Sveti Ilija prošlo je oko 530.000 vozila. Prihod od naplaćene cestarine iznosi 8.750.000 kuna bez PDV-a.
U Zabiokovlju smatraju kako se pokazalo da tunel zarađuje više nego što je potrebno za njegovo održavanje. Stoga će od Ministarstva tražiti ukidanje tunelarina barem za mještane Podbiokovlja i Zabiokovlja, a za ostale da se smanji cijena.
U zimskim mjesecima u tunelu sveti Ilija nije toliko prometno. Cijena je ono na što se poneki vozači žale. 'Dvadeset kuna je previše, ako idete u oba smjera, onda je 40 kuna, to je previše. Zamislite nekoga tko radi za 2.000 ili 3.000 kuna, a ovdje plaća prolaz svaki dan', rekao je Stipe Selak, stanovnik Makarske.
'Imoćani i žitelji Makarskog primorja ne bi trebali plaćati prolaz kroz tunel'
Mještani Zabiokovlja već su prosvjedovali protiv plaćanja tunelarine. Ana Lalić iz Zagvozda slaže se da je tunelarina preskupa. 'Mislim lakše je, ali je malo preskupo. S ENC - om je OK, ali da plaćate svaki dan 20 kuna u jednom smjeru, to je preskupo', kazala je.
'Mogu reći da je skup za nekoga tko često prolazi tunelom. Trebale bi postojati neke posebne kartice za lokalno stanovništvo da ne plaćaju svaki put, s time bi stanovnici bili zadovoljni', dodao je njezin sugrađanin Ivica Franić.
Stanovnik Krstatice, Ivan Lizatović, izračunao je da mu je iznos tunelarine jednak iznosu kojim bi platio gorivo da ide preko Zadvarja.
Od tunelarine se uprihodovalo više od 8.750.000 kuna. Argument je to za općinu Zagvozd da traže od Vlade ukidanje tunelarine barem za lokalno stanovništvo.
'Ministar i Vlada su rekli da je za održavanje tunela Sv. Ilija u godinu dana potrebno negdje oko 9 milijuna kuna, što znači da se tijekom ovih šest mjeseci već prikupilo dovoljno sredstava kojima se tunel može održavati tijekom cijele godine', kazao je načelnik općine Zagvozd, Miroslav Gaće.
No iz HAC-a odgovaraju: 'S obzirom na činjenicu da je tunel u prometu tek šest mjeseci, još uvijek se ne mogu raditi ozbiljne financijske analize redovnog i izvanrednog održavanja i servisiranja tunela u odnosu na velika investicijska ulaganja u izgradnju i opremanje tunela'. Napominju i kako je tunel izgrađen pomoću kredita koji treba vratiti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook