Zoran Milanović više ništa ne prepušta slučaju. Odlučio je popraviti politički imidž stranke kao i svoj vlastiti. Predao se u ruke uglednoj američkoj konzultantskoj tvrtki. Točnije Alexanderu Braunu - čovjeku kojeg zovu čudotvorcem za kampanje.
Među Braunovim klijentima su Hillary Clinton, Tony Blair. Brojni predsjednici i premijeri pa i oni iz susjedne Slovenije. Aleks obično radi na strategiji kampanje, političkim porukama, definiranju ciljnih skupina te organizaciji na terenu. Provodi istraživanje javnog mnijenja.
Željko Jovanović, član predsjedništva (SDP) kaže: 'Uvjeren sam da će nam pomoći u prezentaciji onog što radimo budemo uspješniji.'
Službeni odgovor SDP-a za što se konkretno angažiralo konzultante glasi:
'Konzultantska kuća Penn Schoen Berland za SDP kroz savjetodavni pristup obavlja usluge političkog istraživanja, analize i evaluacije rezultata nudeći nove modele postupanja u provedbi stranačkih aktivnosti. Penn Schoen Berland je ujedno jedna od vodećih konzultantskih kuća koja je s uspjehom implementirala različite razvojne procese u restrukturiranju političkih stranaka.'
SDP je drugi politički izbor građana s podrškom 21, 2 posto birača. A angažirani konzultanti uvjeravaju kako na izborima uvijek potuku konkurenciju. No, SDP-ova konkurencija u tako nešto ne vjeruje.
VIDEO 'Kako je ono bilo prije 11 godina - visok, zgodan, plavih očiju, govori jezike. Pazite s tim'
'Neće im pomoći. Građani su prepoznali njihovu nekvalitetu, njihovu neefikasnost njihovo nedjelovanje i kaznili su ih na svim dosadašnjim izborima', kaže Željko Reiner, potpredsjednik Hrvatskog sabora (HDZ).
Upravo je HDZ, prisjeća se bivša premijerka, jako često koristio strane konzultante.
'Moj dojam je uvijek bio da su različiti prijedlozi koji su dolazili se na izgled činili savršenim međutim oni su se jako teško uklapali u ono što je hrvatska svakodnevnica', navodi Jadranka Kosor, bivša predsjednica Vlade.
Nastup u javnosti, smatra profesor Tihomir Cipek, itekako je važan, no ima još jedna teza.
'Ako je ekonomija dobra onda političari nemaju previše za raditi da bi pobijedili, ako je ekonomija loša pokušava se uzeti sve moguće čarobne štapiće da bi se pobijedilo pa tako mi se čini da je i angažiranje tih stručnjaka', tumači Cipek.
A upravo za domaće PR stručnjake ovo su dvostruki kriteriji. Ta je ista Vlada prije tri godine zabranila ministarstvima korištenje PR usluga.
"S obzirom da se stranke financiraju iz proračuna hrvatska udruga za odnose s javnošću na sutrašnjoj sjednici vlade očekuje da vlada sutra poništi i ukine vlastitu odluku o zabrani angažmana agencija za OSJ jer se radilo o određenoj vrsti kriminalizacije i difamacije cijele jedne struke, kaže Aleksandra Kolarić, predsjednica HUOJ-a.
Pitali smo SDP i koliko će stajati ova američka priča - taj odgovor nismo dobili.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook