Jaguar je pred službenu parišku premijeru predstavio svoj "najznačajniji novitet", odnosno limuzinu srednje veličine pod nazivom XE koja će izravno konkurirati BMW-ovoj seriji 3 i drugim premium modelima iz ovog segmenta.
Konkretnije, za sada su objavljene samo fotografije izvedbe XE S, no i to je više no dovoljno da steknemo dojam o dizajnu eksterijera i interijera ovog automobila. Kao i kod većine prvi komentatora izgleda ovog modela i naši dojmovi su podijeljeni. Naime, XE je krenuo stopama modela XF te usvojio osnovne karakteristike općenito privlačnog jaguarovog dizajna, no pojedini elementi su pomalo razočaravajući, poput stražnjeg kraja, "preozbiljnog i preobičnog" interijera i sl.
Što se opreme, odnosno raznih značajki dizajna, komfora i infotainmenta kupci mogu očekivati bogatu opremu i široke mogućnosti personalizacije interijera, a najznačajnijim se čini novi i napredni InControl infotainment sustav s 8-inčnim zaslonom.
Jaguar XE S će pokretati kompresorski 3.0 V6 snage od 250 kW (340 KS) uz najveći okretni moment od 450 Nm. Ovaj će motor biti uparen sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem te pogonom na stražnje kotače, što će omogućiti XE S-u ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi. Najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h.
Također, XE će biti dostupan s nekoliko 2,0-litrenih 4-cilindričnih benzinskih i dieselskih motora iz motorne obitelji Ingenium. Potpune specifikacije će biti objavljene tek u Parizu, no u Jaguaru naglašavaju kako će ulazni dieselski model ostvarivati prosječnu potrošnju od svega 3,7 l/100 km, odnosno emisija ugljičnog dioksida će mu iznositi 99 g/km. Vrh ponude će pak činiti izvedba XER-S V8 snage od oko 550 KS.
Podsjetimo kako se ovaj automobil temelji na novoj modularnoj platformi te da mu je 75% konstrukcije izrađeno od aluminija, a u Jaguaru tvrde kako je riječ o "najčvršćoj te najlakšoj mogućoj konstrukciji koja predstavlja vrhunac današnjih tehnoloških mogućnosti". Inače, bazni bi model trebao težiti 1474 kg.
Dodajmo kako će XE doći s novim električnim servoupravljačem te sustavom All Surface Progress Control koji prilagođava rad kočničkog sustava i pogonskog sklopa kako bi se omogućilo optimalno prijanjanje kotača uz sklisku podlogu pri brzinama između 3 i 30 km/h. Također, ovaj će automobil biti dostupan s vrlo bogatom sigurnosnom opremom, uključujući razne sustave aktivne pomoći vozaču.
Posjetite Jaguar XE Microsite sa snimkom svečanosti predstavljanja, a više pročitajte na autonet.hr.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook