Je li prodaja državnog udjela 25 cijelih 4 posto izgledna opcija ili su u pitanju Vladini probni baloni?
Ja vam na to pitanje ne mogu odgovoriti jer dioničari nemaju nikakvu obavezu obavještavati Upravu ili kompaniju o tome što će činiti sa svojim dionicama, pa tako niti država kao najveći dioničar. Koliko možemo iščitati iz nekakvih službenih dokumenata Vlade u ovome trenutku, takvog službenog prijedloga, takve odluke nema. Ono što je u procesu donošenja nekakve odluke da se testiraju neke odluke pa ovo shvaćam kao jedan test ili jedna javna rasprava o tome da li taj dio državne imovine prodavati ili ne.
Prodaja 'zlatne koke' je li to pametno? Podravka je lani poslovala najbolje u zadnjih 25 godina, dionice na zagrebačkoj burzi vrijede 323 kune. Je li pametno prodavati te dionice?
Nije na Upravi da odlučuje o tome ili da sugerira dioničaru da li prodati, zadržati ili kupiti dionicu. Na nama je da vodimo poslovanje da imamo održivi rast i profitabilnost, da unapređujemo poslovanje kompanije, a dioničari imaju razne razloge zašto prodati, zadržati ili kupiti dionice. Oni koji su dogoročniji investitori oni vjeruju da će dionica u budućnosti rasti, strpljivi su i čuvaju tu dionicu. Neki drugi misle prodati i kupiti neku drugu dionicu ili pokrpati proračunske rupe, vratiti neke kredite ili slično. Ono što je činjenica da je Podravka gotovo na istoj cijeni posljednjih godinu dana iako su rezultati poslovanja znatno unaprijeđeni. To bi moglo značiti da je evaluacija, odnosno vrijednost koju trenutno imamo na burzi niža nego bi stvarno trebala biti. Dijelom jeste to zbog same Podravke, dijelom zbog broja investitora na burzi i dijelom zbog likvidnosti burze.
Je li sad povoljan trenutak za prodaju?
Ono što je posao Uprave, na nama je da budemo transparentni u prezentiranju naših rezultata i da činimo kompaniju atraktivnu investitorima, da na neki način pokušavamo generirati potražnju. Mi redovito imamo susrete s investitorima kako u zemlji tako i u inozemstvu i ono što susrećemo kod njih je pitanje postoji li mogućnost da se kupi veća količina dionica Podravke. Dakle, možemo pretpostaviti da postoji interes za Podravkine dionice ukoliko bi veća količina dionica bila dostupna.
Svi ti interesi, s jedne strane za kupnju, najava moguće prodaje paketa dionica, koliko to utječe na poslovanje tvrtke?
Na nas to nikako ne utječe. Danas su dionice Podravke na zagrebačkoj burzi, jučer je ta dionica bila najlikvidnija na zagrebačkoj burzi, a mi smo normalno poslovali. Dakle, to što vlasnici čine sa svojim dionicama na nas ni na koji način ne može i ne bi trebalo utjecati. Mi smo prošle godine isporučili najbolji rezultat u posljednjih 25 godina, nakon 10 godina samo predložili da se dioničarima isplate dividende od 7 kuna po dionici, početkom sljedećeg tjedna imat ćemo objavu rezultata za prvi kvartal gdje ćemo predstaviti ono što smo radili u prvom kvartalu, dakle to ej posao Uprave, to je posao managementa unutar kompanije i mi to radimo. Mi štitimo interes kompanije. Na dioničarima je da odluče jesmo li dovoljno dobri, da nas zadrže i vjeruju li u nas da ćemo im u budućnosti donijeti viši prinos i više novaca nego da taj novac negdje drugdje alociraju ili naprosto da izađu iz toga. Ono što je kod države, kao specifičnog dioničara, postavlja se pitanje ima i država još neke posredne interese osim samog porasta dionica ili prinosa od dividende. Promjena načina upravljanja unutar Podravke, koja je učinjena protekle 4 godine, a mislim da je to jedan od temelja zbog čega smo došli do takvog rezultata poslovanja je upravo korporativno upravljanje koje je dovelo do toga da su svi dioničari ravnopravni i da imamo ulogu skupštine, nadzornog odbora i uprave i da smo usmjereni na rezultate poslovanja i interes Podravke kao poduzeća.
Bili ste na tursko - hrvatskom gospodarskom forumu. Ima li perspektive, hoće li biti konkretnih rezultata?
Ja molim sve za strpljenje. Nikada ovakvi forumi i nikada prvi sastanci ne mogu ili vrlo rijetko donose nekakve spektakularne rezultate. Radi se o ogromnom tržištu od gotovo 80 milijuna stanovnika, radi se o tržištu gdje je prosječna starost potrošača ispod 30 godina, izuzetno potencijalnom tržištu, ali ujedno izuzetno konkurentnom tržištu. Podravka je tamo već 30-ak godina. Nismo značajno prisutni u ovome ali vidimo ogromni potencijal. Moramo iskušavati svaku moguću priliku i moramo biti spremni ne uspjeti u svim prilikama.
Hoće li to Podravka ostvariti s Vama na čelu uprave ili možda ne?
Ja se nadam da ću imati priliku to raditi, ali to ovisi o odlukama nadzornog odbora koji mora valorizirati rad uprave. Ukoliko je zadovoljan rezultatima koje isporučujemo, poduprijet će nas i dati nam novi mandat, ako ne potražit će nekoga za koga misle da može dati veću vrijednost kompaniji.