Google trends

Evo koji je predsjednički kandidat najtraženiji preko interneta

Prema dosadašnjim objavljenim anketama aktualni predsjednik Ivo Josipovi vodi na izborima za predsjednika Hrvatske. No, statistike internet pretraživanja predsjedničkih kandidata pokazuju drugačiji poredak.

Statistički podaci prikupljeni putem Google Trendsa prikazuju kako najveći broj pretraživanja u posljednjih nekoliko mjeseci u vezi predsjedničkih kandidata pripada imenu i aktivnostima vezano uz kandidatkinju HDZ-a, Kolindu Grabar Kitarović

Iako su aktivnosti predsjednika Ive Josipovića putem online mreže i te kako naglašene i poznate, ispada da je njegov primat na području internet pretraživanja trajao samo do lipnja ove godine. Naime, od tog trenutka, što je vidljivo i na priloženim statističkim grafovima, raste interes za aktivnostima predsjedničke kandidatkinje Grabar Kitarović koja na čelu statistike broja internet pretraživanja ostaje sve do danas.

VIDEO Tihomir Cipek'Josipović govori o stvarima koje su ljudima apstraktne, a Kujundžić brka ovlasti premijera i predsjednika'

Zanimljivo je kako Milan Kujundžić također bilježi rast interesa. Od početka listopada do danas značajno je rastao broj pretraga koje uključuju njegovo ime. Štoviše, krajem listopada je na kratak period pretekao konkurente te je bio vodeći prema broju pretraživanja. Ipak, od tog trenutka do danas, njegova pozicija je počela padati te trenutno prema statistikama drži treće mjesto.

Navedeni podaci o predsjedničkim kandidatima relevantan su izvor statistički obrađenih činjenica koje Google koristi u mnogim aktivnostima i statističkim pokazateljima. Tako se primjerice isti koriste za razne prognoze poput predviđanja cijena dionica (istraživanje kojim su Tobias Preis, Helen Susannah i H. Eugene Stanley pokazali da bi zaradili 326% koristeći ovu strategiju u usporedbi sa 16% zarade ako bi se koristila random strategija.

Googleova istraživanja iz 2013. su pokazuju da se uspjeh nekog filma može predvidjeti s 94% točnosti koristeći podatke o pretragama, kao i godišnja vrlo uspješna predviđanja pobjednika Eurovizije na temelju broja pretraga pojedinih izvođača prije samog natjecanja.

Ovo su podatke prikupili i obradili stručnjaci iz agencije TELUM marketing. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook