Thomasu Murkoviću, jednom od distributera opreme za postavljenja autoplina, posao je u posljednja dva mjeseca drastično pao. S polica se ništa ne prodaje, a od automobila na plin građani polako odustaju.
'Nama je promet pao za 85%. Već smo morali otpustiti dvoje ljudi. Mislimo da ćemo morati otpustiti još nekoliko ljudi. Takvu jednu tešku situaciju ne pamtimo već 20 godina', kaže Murinović, direktor tvrtke ThomGas.
Zbog četveromjesečne nestašice plina, pored INA-ine zgrade je prosvjedovalo i nekoliko ogorčenih vozača. Smatraju da su prevareni i da je nestašica plina izazvana namjerno.
'Ova situacija prije svega pogoduje INA-i jer izvozi po skupljoj cijeni, a ne šteti hrvatske potrošače. I ovo je prvi puta u Europi, znači nezapamćena praksa, da hrvatski potrošač, domaći potrošač nema prednost nad inozemnim', dodaje Josip Klemen iz Regionalne udruge za zemlje CEFTE.
Iz INA-e tek priopćenje. Ono završava rečenicom da je 'Svaki distributer odgovoran za svoje poslovanje.' Ekonomski stručnjaci smatraju da je tržište distributera plina koristilo princip špekulacije kojim su mnoge nagovorili na ugradnju plina.
U konačnici ispaštaju neinformirani potrošači koji su mislili da će se, dugoročno gledajući, korištenje plina isplatiti.