Otac u objavi uz fotografiju koju objavljujemo uz njegovo dopuštenje, piše kako je dječak u školi saznao da nije dobio pomoćnika u nastavi.
"Moj sin s posebnim potrebama (spektar autizma) sjedi i ispred škole čeka pomoćnika u nastavi... Pomoćnika nema...", piše tata na Facebooku i dalje dodaje da im prije toga nitko ništa nije rekao iako su bili u školi. Navodno je pomoćnik na obuci.
"E i da... Jedan pomoćnik na troje djece... TROJE DJECE... Stvarno 'krasno'... Hvala vam na 'prekrasnom prvom danu škole'...", piše dalje tata.
Dječakova majka Sanja rekla nam je da je još prošli tjedan išla u školu kako bi se saznala tko će njenom sinu biti učiteljica, a tko asistent u nastavi. Tada su joj rekli da dođe u petak.
"U petak su mi rekli da je dobio asistenta. Dođemo danas, asistenta nema. Razgovarala sam ravnateljicom, ona ne zna gdje je asistent. Išla sam se žaliti i u Grad gdje su mi pokazali odluku da je za naš razred Ministarstvo odobrilo jednog asistenta na tri učenika s posebnim potrebama", govori majka dječaka.
"Sutra ću otići u školu. Ja ću sjediti s njim ako treba, ali to nije rješenje. Mi smo danas ostali zatečeni možda i više nego kad smo saznali dijagnozu", govori šokirana majka i dodaje da se u Hrvatskoj roditelji djece s poteškoćama bore protiv sustava.
"Zato ljudi i odlaze iz ove zemje. Mi koji ostajemo vjerujemo da ima budućnosti za nas, no sad vidimo da budućnosti nema. Sustav se ponaša kao da naša djeca ne vrijede zraka", zaključuje majka.
Pravobraniteljica traži odgodu odluke o ukidanju asistenata
Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević uputila je u ponedjeljak preporuku Ministarstvu znanosti i obrazovanja da se započeti proces odlučivanja o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za sljedeću školsku godinu.
"Iz prijava roditelja i medijskih napisa pravobraniteljica je doznala da je određenom broju učenika s teškoćama razvoju, koji su u prošloj školskoj godini imali pomoćnika u nastavi, to pravo ukinuto pred sam početak nove školske godine. Osim toga, neki učenici ni tjedan dana prije početka nastave još nisu znali u koji će razred ići, hoće li imati pomoćnika u nastavi, odnosno na koji će im način škola pružati potrebnu podršku ako ostanu bez pomoćnika", priopćeno je iz Ureda pravobraniteljice za djecu.
Ta se odluka ne tiče samo djece i njihovih obitelji, već i odgojno-obrazovnih ustanova koje trebaju organizirati nastavni proces i pripremiti školsko okruženje za djecu s teškoćama u razvoju, stoga njezino donošenje u zadnji čas i bez dovoljno vremena za prilagodbu stvara osjećaj neizvjesnosti i nesigurnosti kod svih, upozorava Pirnat Dragičević.
Ne ulazeći u autonomiju Ministarstva znanosti i obrazovanja u donošenju odluke o ukidanju pomoćnika u nastavi i ne dovodeći u pitanje potrebu periodičnog procjenjivanja vrste i intenziteta podrške za učenike s teškoćama u razvoju, pravobraniteljica izričito upozorava da je donošenje odluke o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi netom pred početak školske godine neprimjeren postupak.
Ukidanje pomoćnika može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu
"Takvo postupanje može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu te negativno djelovati na povratak djece u školske klupe, odnosno na prvi susret djeteta sa školom", ocijenila je Pirnat Dragičević.
Poručila je kako proces procjene napretka učenika i podrške koja mu je potrebna treba biti transparentan te o njemu trebaju biti obaviješteni svi sudionici procesa - kako učenik i roditelji, tako i škola, uredi državne uprave i osnivači škola.
Također je učenicima, za koje se odluči da mogu nastaviti školovanje bez podrške pomoćnika u nastavi, nužno ostaviti razuman period za prilagodbu i pripremu za novi, drukčiji način školovanja. Mišljenja odgojno-obrazovnih djelatnika i stručnog tima škole iznimno su važna i neophodna za donošenje konačne odluke o vrsti i intenzitetu podrške za učenike s teškoćama u razvoju, naglašava Pirnat Dragičević.
Pravobraniteljica stoga preporučuje da se proces odlučivanja o produživanju, odnosno ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za školsku godinu 2020./2021, a ova školska godina iskoristi za sve predradnje i pripremu djeteta i školskog okruženja za mogući nastavak školovanja bez podrške pomoćnika u nastavi. (Hina)