Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević u četvrtak je apelirala na medije da se pri izvještavanju o neodržavanju nastave u zagrebačkoj školi zbog straha od mogućeg vršnjačkog nasilja pridržavaju etičkih načela kako bi zaštitili dostojanstvo i dobrobit djece.
"Apeliramo na urednike, novinare i predstavnike medija da se suzdrže od svakodnevnih i učestalih objava i širenja informacija u javnosti o ovoj konkretnoj, vrlo osjetljivoj situaciji u kojoj su ugrožena prava i dobrobit svih učenika škole", poručila je pravobraniteljica Pirnat Dragičević.
Istaknula je kako mediji imaju važnu ulogu u oblikovanju percepcije javnosti o ovakvim događajima, ali istovremeno nose veliku odgovornost prema djeci i njihovim pravima.
Mediji svojim načinom izvještavanja mogu pridonijeti suzbijanju nasilja među djecom i mladima, istaknula je, ali i upozorila da je u ovom slučaju važno izbjegavati senzacionalizam i neprimjerene izraze.
"Potrebno je paziti na primjerenost rječnika te izbjegavati one riječi koje imaju pogrdno ili diskriminirajuće značenje, kao što su 'dijete zlostavljač' ili 'mali nasilnik' što stvara stigmu koja može dugoročno naštetiti djetetu", poručila je, pozivajući novinare da budu svjesni težine riječi koje koriste.
Objasnila je kako se treba pridržavati odredbi Zakona o medijima, Kodeksa časti hrvatskih novinara i Protokola o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima, koji jasno nalažu da je dobrobit djeteta uvijek prioritetna, čak i kada postoji veliki javni interes.
"Pozivamo i dužnosnike te predstavnike tijela javne vlasti, ali i sve druge osobe, da se suzdrže od javnih istupa i komentiranja ove situacije te apeliramo na njihovu svijest o vlastitom utjecaju na njezin razvoj i ishode", poručila je pravobraniteljica i dodala kako je važno da svi uključe razumijevanje i svijest o tome kako njihovo djelovanje može utjecati na razvoj situacije.
Prema njezinim riječima, pristup u izvještavanju koji je u medijima prisutan proteklih dana ne doprinosi smirivanju nastale situacija i ometa rad struke i relevantnih sustava koji su dužni poduzimati sve što je moguće kako bi se pronašlo rješenje i osigurao nesmetan odgojno-obrazovni rad s učenicima.