Župnik iz Gorskog kotara misli da prije Božića ne treba ukrašavati naselje. Orašar mu je simbol zla. Uvjeren je da su vjernici pozvani na uklanjanje svega onoga što remeti hrvatski i katolički način proslave Božića.
Prenosimo objavu svećenika Josipa Tomića, župnika Župe Brod u cijelosti:
"ŽUPA BROD - JAVNA OSUDA POSTAVLJANJA SADRŽAJA NEPRIMJERENIH HRVATSKOJ KULTURI I POZIV NA UKLANJANJE
Ovožupni ured u Brodu smatra sablažljivim i opasnim za javno ćudoređe postavljanje sadržaja koji ne pripadaju hrvatskoj uljudbi i identitetu i to u vremenu još prije svetog vremena adventa.
Ističemo da hrvatski kulturni krug ne predviđa nikakvo ukrašavanje naselja prije Božića, jer isto onda poništava i ne uklapa se u pokorničko vrijeme iščekivanja Božića.
Ovaj ukras, tzv. orašar ne pripada hrvatskim i katoličkim načinima ukrašavanja javnih prostora za Božićno doba već je dio okultne i trgovačke prakse kojom se s javnih mjesta uklanja Onaj koji je smisao proslave Božića, Isus Krist čije rođenje slavimo.
"Orašar", simbol zla, nema nikakve povezanosti s Božićem.
Tražimo od odgovornih da isti ukras uklone s područja Župe Brod, a u suprotnom pozivamo župljane da ga uklone, bez oštećivanja, kako bi mogao biti predan onima koji su ga postavili.
Vjera traži i javno iskazivanje, a kao vjernici pozvani smo ukloniti sve ono iz javnog prostora što remeti naš hrvatski i katolički način proslave Božića.
Oni koji ovaj ukras smatraju načinom "proslave" Božića, mogu ga slobodno uzeti svojoj kući i u svojoj kući slaviti bilo što, osim Božića, čiji ovaj zli lik nije simbol ni obilježje", piše ovaj svećenik.
Prenosimo i jedan od komentara na objavu svećenika:
"Poziv župnika Josipa Tomića da se s trga ukloni kip orašara jer ga smatra “simbolom zla” zvuči kao ispad potpunog nerazumijevanja i tradicije i zdravog razuma.
Orašar nije nikakva “okultna praksa” nego klasičan božićni motiv diljem Europe, pa i u Hrvatskoj, već desetljećima. U njegovom tumačenju nema teologije – samo nepotrebnog zastrašivanja i pokušaja nametanja osobnog ukusa svima ostalima.
Advent nije vrijeme zabrana ni kulturne policije, nego pripreme i radosti. Ako jedan drveni ukras uspije “ukloniti Krista iz javnog prostora”, onda problem nije u ukrasu nego u vjeronauku.
Javno pozivanje župljana da fizički uklanjaju gradske dekoracije, pa makar “bez oštećivanja”, potpuno je neprikladno i opasno. Vjera se ne brani vandalizmom, niti se identitet gradi prijetnjama.
Orašar nije “zli lik”. Ali širenje moralne panike – to je već nešto drugo. I to, sigurno, nema nikakve veze s Božićem".