Vitomir Klasić na čelu je Ivanićplasta, tvrtke koja je među 10 najvećih proizvođača sjedala za WC školjke u Europi. Zapošljava gotovo stotinu ljudi. Već krajem 2008. godine, jedne od najboljih poslovnih godina, shvatio je da se bliži kriza. I donio konkretne mjere. 'Smanjenje plaća, neproduživanje ugovora radnicima koji nisu bili potrebni u tom trenutku i pronalaženje novih kupaca', pojasnio je svoje mjere Klasić.
>> Omiljena mjera hrvatskih tvrtki u krizi - otkaz!
'Planirali smo prošle godine uložiti u tehnologiju, u nove programe. To smo stavili na stand by, ali smo odlučili ne smanjivati intenzitet obilaska kupaca, istraživanja novih tržišta i pronalaženja novih kupaca', kaže Klasić čija tvrtka zahvaljujući brzom detektiranju krize i kvalitetnim mjerama, u godini kada se svi bore za opstanak, bilježi 20-postotni rast, zapošljava nove ljude i izlazi na još dva strana tržišta.
U godini kada se svi bore za opstanak, Klasićeva tvrtka bilježi 20-postotni rast No, krizu na vrijeme nisu uočile brojne hrvatske tvrtke. Smatraju to i zaposlenici. Od gotovo 900 ispitanika u anketi za portal posao.hr, njih 66,86 posto smatra da su njihove tvrtke zakasnile s mjerama u borbi protiv krize. A i većina tvrtki držala se samo našeg tržišta. 'Računala su da će i dalje na hrvatskom tržištu pronaći dovoljno poslova, zaposliti svoje zaposlenike što se u zadnje dvije godine pokazuje da se poslovna aktivnost nažalost smanjuje', kaže Davor Majetić iz Hrvatske udruge poslodavaca.
Kada je kriza već stigla, kažu ispitanici, glavne mjere bile su: otkazi zaposlenicima, smanjenje plaća i ukidanje stručnih edukacija. 'Neki su koristili krizu kao izgovor za otpuštanja, za ne davanja ljudima plaće. Mislim, to je činjenica', mišljenje je jednog ispitanika ove ankete. 'Kad imate kriznu situaciju morate dobro analizirati što imate u tvrtki, što je vaša budućnost, gdje su stvari na koje se morate fokusirati', zaključuje Majetić.