Autocesta od Bara do Boljara imat će duljinu od 169,2 kilometra, a po projektu hrvatski graditelji će trebati probiti 48 tunela i izgraditi 107 mostova i vijadukata. Najdulji most, oko 5 kilometara, bit će podignut na Skadarskom jezeru. Cijela investicija, najveća do sada u Crnoj Gori i najveći izvozni posao za Hrvatsku, stajat će 2,77 milijardi eura, od čega će crnogorska vlada osigurati 1,74 milijarde.
Gradnja počinje drugom polovicom godine
Početak izgradnje autoceste kroz Crnu Goru predviđen je u drugoj polovici ove godine, a završetak krajem 2016. godine. Novoosnovani hrvatski konzorcij Konstruktor, čiji su vlasnici tri hrvatske građevinske tvrtke: splitski Konstruktor-inženjering i zagrebačke tvrtke Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) i Tehnika, sklopio je potpisivanjem ovog ugovora najveći izvozni posao hrvatskog gospodarstva i građevinarstva. Posao stoljeća konzorcij dobio je na javnom natječaju, na kojemu je sudjelovalo još pet građevinskih konzorcija iz Austrije, Grčke, Izraela i Francuske.
Prema riječima izvođača, izgradnja autoceste financirat će se iz cestarine, dijelom iz kredita koji su osigurani kod Zagrebačke banke, a dio će financirati crnogorska vlada. Ponuda hrvatskog konzorcija obuhvatila je projektiranje, izgradnju, financiranje, održavanje i upravljanje autocestom tijekom razdoblja izgradnje i 30 godina koncesije. Glavna crnogorska autocesta gradit će se po načelu javno-privatnog partnerstva, što je ujedno i prvi projekt javno-privatnog partnerstva u Crnoj Gori. (Hina)