Potiče li ministar Pankretić korupciju?

Slika nije dostupna
Luksuzni automobil kojim se posljednjih dana vozi novi ministar poljoprivrede, Božidar Pankretić, i dalje je u središtu zanimanja javnosti. Vozilo koje je ministar dobio na korištenje, a potom ga unajmio dok Vlada ne kupi novo, otvara niz pitanja. Jedno od njih je i po kojem se kriteriju i koji to automobili kupuju za hrvatske političare.

Nissan Terano Ministra Pankretića teško bi se uklopio uz Mercedese, Audije, Passate i poneki BMW koji su uobičajeni u voznom parku Vlade, Sabora ali i Ureda predsjednika. Zato E klasa Mercedesa, u kojem se po novom vozi, za Vladu nije nimalo sporna. 

Glasnogovornik Vlade RH, Zlatko Mehun, tvrdi kako je ministar vozilo dobio na dvodnevno testiranje, nakon čega je ono unajmljeno. Tvrdi da je to jeftije nego da se uzima neki rent-a-car ili slično.

Borci protiv mita i korupcije upozoravaju: ovakvim ponašanjem može se naslutiti kako će upravo ponuđač ministrova trenutačnog ljubimca proći natječaj kad Vlada odluči obnoviti vozni park. A to će biti uskoro. 

>> Pankretić vs. Čobanković: Svađa oko automobila?

Mehun tvrdi kako tek treba izglasati proračun koji će omogućiti nabavku i investiranje u vozila.

Podsjećamo, 2005. godine Vlada je obnovila vozni park. Kupili su 22 nova automobila. Svi do jednoga su njemački. 

Glasnogovornik Ratko Maček pojasnio je onda da su nabavljeni putem financijskog leasinga preko Croatia leasinga, u vlasništvu Croatia osiguranja - koje je još uvijek državna tvrtka. Javni se natječaj 2005. nije spominjao.

'Vozila se mogu nabaviti putem javnog natječaja ako idu u vlasništvo ili putem operativnog lizinga što je sve češći slučaj jer je isplativije', tvrdi Mehun.

No, treba li za operativni lizing raspisivati natječaj? Tumačenja su dvojaka. Od onih da ne treba natječaj ako se posluje s tvrtkama u državnom vlasništvu do onih da je po novom zakonu o javnoj nabavi natječaj neophodan u bilo kojem slučaju. A hoće li tako biti? Treba pričekati.

Povezane teme