Robna marka s više od 110 godina tradicije ove godine predstavlja svoje prvo neovisno izvješće o održivosti, koje transparentno prikazuje ciljeve održivosti, uložene napore kao i rezultate tih napora u četiri ključna stupa: upravljanje, proizvodi, ljudi i okoliš.
Svojim dugoročnim opredjeljenjima za održivi razvoj podupire postizanje ciljeva održivosti Ujedinjenih naroda do 2030. godine. U sklopu dugoročne predanosti održivom razvoju, robna marka Donat uspješno se integrirala u sustav kružnog gospodarstva na slovenskom tržištu korištenjem boca u potpunosti izrađenih od recikliranih materijala te nastavlja pažljivo štititi prirodni izvor mineralne vode Donat.
Atlantic Grupa, čija je robna marka Donat, od 2013. godine objavljuje izvješće o održivosti temeljeno na GRI standardima. Robna marka Donat želi pažljivo upravljati svojim održivim razvojem i o njemu transparentno komunicirati. Time postavlja nadstandard u ovom području. Među proizvodnim robnim markama, Donat je jedan od prvih koji je pripremio i objavio neovisno izvješće o održivosti.
"Donat, kao robna marka s međunarodnom dimenzijom, aktivno nastoji postići ciljeve održivosti UN-a do 2030. i međunarodne obveze za dekarbonizaciju kroz kružno gospodarstvo. Globalno prenosimo u lokalno okruženje u kojem smo prisutni. Preuzimamo održivu odgovornost za cijeli životni ciklus naših proizvoda, za što smo pripremili i LCA (Life Cycle Assessment) analizu za sva pakiranja Donata. Svoje napore za održivo poslovanje širimo i na naše dobavljače, a pritom posebnu pozornost posvećujemo gospodarenju ambalažnim otpadom. Donat je jedinstven prirodni proizvod i svjestan je svoje odgovornosti prema prirodi, stoga pažljivo čuvamo izvor vode", rekla je Darja Teržan, izvršna direktorica poslovnog područja Donata u Atlantic Grupi, prilikom objave prvog izvješća o održivosti robne marke Donat.
100 posto rPET ambalaža i 90 posto smanjenje ugljičnog otiska
Što se tiče zaštite okoliša, za punjenje prirodne mineralne vode od 2021. godine pod robnom markom Donat koriste se samo boce od 100 % recikliranog polietilen tereftalata (rPET), koje su prema obavljenoj LCA analizi najmanje štetne za okoliš. Istodobno, u suradnji s partnerskom tvrtkom Alpla, koja za Donat proizvodi 100 posto rPET predoblike, uspješno su se uključili u sustav kružnog gospodarstva na slovenskom tržištu, budući da u Sloveniji otkupljuju cjelokupnu količinu ambalaže potrebnu za izradu Donat boca.
Na taj način znatno doprinose zaštiti okoliša i održivosti jer se ambalaža koja bi inače bila otpadni materijal ponovno koristi. Na taj je način Donat (u usporedbi s „virgin“ PET materijalom za izradu plastičnih boca) smanjio svoj ugljični otisak za 90 posto.
Robna marka Donat također je 2021. godine osvojila prvo mjesto u kategoriji Ekološki najprihvatljivijeg postupka za svoju recikliranu bocu (nagradu dodjeljuju novine Finance i Eko fond Slovenije).
Zaštita prirodnog resursa
Važan dio napora održivog razvoja robne marke Donat usmjeren je na zaštitu resursa, što znači da se svake godine troši samo onoliko Donata koliko ima prirodnog prirasta. Time se osigurava maksimalna zaštita i obnavljanje izvora ove jedinstvene prirodne mineralne vode. Zbog toga je godišnja količina prirodne mineralne vode Donat ograničena.
Iako je izvor kao takav već prirodno zaštićen zbog slabo propusnih slojeva tla, u Donatu se dodatno pazi na agrotehničke mjere kako bi se osiguralo da površina područja na kojem se nalazi izvor nema negativnih utjecaja. Moderniziranjem postupaka pobrinuli su se i da gubitak prirodne mineralne vode bude minimalan u postupku uzimanja vode iz prirodnog izvora i tijekom prijenosa u punionicu. Time Atlantic Grupa brine da Donat bude dostupan i budućim generacijama.
Pravilna probava ključna je za zdravlje i dobrobit cijelog tijela
Ljudi su važan stup održivog upravljanja robnom markom Donat. Kao stručnjak na području zdrave probave, Donat educira potrošače o važnosti zdrave probave za cijelo tijelo. U suradnji sa stručnjacima razvili su tri cjelovita vođena programa zdravlja: Donat Detox, Donat Imuno i Donat Vital. Njihova je svrha podizanje svijesti javnosti o važnosti zdrave probave za zdravlje cijelog tijela, kao i stvaranje novih, zdravih navika koje potiču rad probave.
Do danas je više od 167.000 ljudi u šest europskih zemalja usvojilo zdrave životne navike kroz Donatove vođene programe zdravlja.
Blagotvorne učinke Donata prepoznala je i stručna javnost koja sudjeluje u podizanju svijesti ljudi o važnosti zdrave probave, u savjetovanju kako piti Donat te kod osmišljavanja vođenih programa zdravlja i kreiranju sadržaja za web stranicu Donat.com
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Donat po najvišim profesionalnim standardima.