Svjesnost o pravilnoj prehrani sa sezonskim namirnicama, ali i o održivosti i utjecaju naših potrošačkih navika na ekologiju promijenila je način na koji konzumiramo i biramo ono što će se naći na našem tanjuru. U posljednje vrijeme većina bira kvalitetu ispred kvantitete i domaće namirnice koliko su nam god dostupne.
S time koliko nam je važno kupovati kvalitetne i lokalne namirnice upoznat je i veliki njemački trgovački lanac koji pod svojom robnom markom Okusi zavičaja okuplja najbolje od Hrvatske. Kako i samo ime kaže, svi proizvodi tog asortimana hrvatskog su porijekla i dolaze iz raznih krajeva naše zemlje. Od dolaska na hrvatsko tržište Lidl intenzivno pruža podršku domaćim dobavljačima, a trenutačno surađuje s njih više od 400.
Zbog velike potražnje kupaca za kvalitetnim domaćim proizvodima i pozitivnih reakcija na one koji se već nalaze u njihovim trgovinama, od voća i povrća, suhomesnatih proizvoda i sireva, mlijeka, jaja i maslaca do domaćih kolača, Lidl želi proširiti ponudu Okusa zavičaja.
Ta Lidlova robna marka ove godine slavi jubilarnih deset godina, a u želji da kupcima i dalje nudi najkvalitetnije domaće proizvode i pridonese gospodarskom razvoju ruralnih područja, Lidl je raspisao natječaj naziva ''Hrvatskih ruku djelo'' za sve OPG-ove i male poljoprivredne proizvođače, čiji će se proizvodi u konačnici moći pronaći u svakom kvartovskom Lidlu. Natječaj traje od 5.5. do 30.6. 2023. godine, a prijaviti se mogu svi oblici poljoprivrednih proizvođača prehrambenih (voće, povrće, sokovi, vina, mliječni i suhomesnati proizvodi te drugo) i neprehrambenih proizvoda (sapuni, kozmetika, sredstva za čišćenje i drugo). Na poveznici možete pronaći više informacija o natječaju, pravilnik, kao i pristupni obrazac.
Proteklih nekoliko godina imali smo priliku s Punkufer.hr-om i u suradnji s Lidlom posjetiti 20-ak OPG-ova i manjih hrvatskih proizvođača, čije proizvode možete pronaći na njihovim policama, te smo se sami uvjerili u način rada, kvalitetu proizvoda, ali i ljubav i pažnju koju ulažu u njih.
Većina njih počela je s tek nekoliko hektara zemlje ili dobrom idejom, ali s velikim ambicijama jer su vjerovali u svoj proizvod kao što je u njega u konačnici vjerovao Lidl.
Tako je i na OPG-u Marija Čajkulića sve počelo prije dvadesetak godina kada je njegov otac posadio prvo jutro paprike, a danas je uspješan proizvođač povrća, od raznih vrsta paprika i rajčica, salata, tikvica, batata, mladog luka, mahuna do kupusa i kelja s više od 35 hektara poljoprivrednog zemljišta. Povrće kod njega uspijeva ne samo zbog pogodne zemlje nego i zbog neizmjernog truda koji je Mario uložio u svoj OPG. Upravo zbog kvalitetne proizvodnje njegove proizvode možete pronaći diljem Hrvatske u Lidlovoj tržnici.
Od povrća na Lidlovoj tržnici, među ostalima, naći ćete i krumpir, ljutiku i luk s OPG-a Vinković iz međimurske Belice ili pak češnjak Marijana Balića iz Srijema, koji se nakon studija ekonomije odlučio vratiti u svoj rodni kraj i započeti s uzgojem češnjaka.
Marijan Balić prepoznao je da na tržištu postoji potreba za domaćim češnjakom i tako uskoro počeo s ozbiljnom proizvodnjom u kojoj svaka glavica prolazi i kroz ljudske ruke. Sada je to, kako kaže, nešto više i od posla, to je za njega stil života. U prilog mu ide i plodna zemlja njegova rodnog kraja. ''Ovo tlo je jedno od najkvalitetnijih tala u Hrvatskoj, uz sunce koje ga obasjava imamo savršen spoj za uzgoj'', objašnjava Marijan Balić, čiji je češnjak, kada je riječ o toj poljoprivrednoj kulturi, prvi izbor Lidlovih kupaca.
Podrška velikog trgovačkog lanca prije svega im znači sigurnost, kako saznajemo od mnogih hrvatskih proizvođača koje smo posjetili, što im je posebice važno bilo u teškim i neizvjesnim vremenima.
Svoju proizvodnju morali su prilagoditi visokim kriterijima i višestrukim provjerama kvalitete koje zahtijeva Lidl, ali sve se to isplatilo jer je njihov proizvod došao do puno većeg broja ljudi.
Ako i vi proizvodite kvalitetne domaće proizvode i želite ih plasirati na police ovog velikog trgovačkog lanca, pozivamo vas da se prijavite na natječaj ''Hrvatskih ruku djelo'' koji traje od 5.5. do 30.6. pa možda i vaših ruku djelo može postati dio Lidlove ponude.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Lidl po najvišim profesionalnim standardima.