Zgrada Uprave u Mihanovićevoj i zgrada glavnog kolodvora samo su neke od atraktivnih HŽ-ovih nekretnina. 'Trenutno HŽ infrastruktura ima nekih 20-ak milijuna kuna od komercijalizacije dosadašnjih objekata, nama je cilj da do početka sljedeće godine taj iznos udvostručimo. Od najma. Vrlo je teško sada reći, zbog ekonomske situacije koliki je zapravo tržišni potencijal tih nekretnina, ali možemo govoriti o par milijardi kuna', kaže ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Vjerovali ili ne, popularni Trg kralja Tomislava u Zagrebu, pa čak i zemlja na kojoj se nalazi sam spomenik - u vlasništvu je Hrvatskih željeznica, a to je samo dio mrtvog kapitala HŽ-a. 'Možemo govoriti o 18 tisuća čestica, različitih nekretnina. bilo građevinskog zemljišta, bilo poljoprivrednog, hotela, kampova. Dovoljno je da spomenem da recimo HŽ infrastruktura ima 24 tisuće kvadrata zemljišta iza Lisinskog koje stoji prazno', kaže ministar Hajdaš Dončić.
Sindikati pozdravljaju iskorištavanje potencijala koje tvrtka ima, ali upozoravaju - sve mora biti transparentno.
'Podupiremo, s time da očekujemo da to bude na jedan transparentan način što do sada nije nikad bilo', kaže Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.
Neredom u željeznicama, neki su se kaže okoristitili za svoj račun. 'Mi smo imali slučajeve da ljudi koriste željezničke prostore besplatno, ili da plaćaju, ali minimalno, ali im željeznice zato plaćaju u nekim slučajevima struju, režije, čak telefone željezničke', kaže Forgač.
Prva nekretnina koja će u komercijalizaciju je zgrada glavnog kolodvora u Zagrebu, jer ima najveći potencijal. 'S ostalim objektima ćemo ići pažljivo, ali naravno s konačnim ciljem koji je prodaja tj. privatizacija ili komercijalizacija svih objekata', kaže ministar. Ide li HŽ-ov vlak ovog puta u pravom smjeru - znat ćemo tek za koju godinu, kad se zbroje financijski rezultati promjena.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.