Jedna po jedna barka vade se iz mora i odvoze na čišćenje. Od ponedjeljka ih je 80 očišćeno i vraćeno u more.
''Vlasnici se javljaju ovdje kod nas upisujemo njihove registracijski broj, ime, prezime i broj telefona'', kaže Tina Damjanić, pomoćnica načelnice
''Plovila se redovito čiste i čista se vraćaju u more svaki dan. Jedan do dva puta kontroliramo more, more nije onečišćeno'', kazala je Dolores Brenko Škerjanc, lučka kapetanica kapetanije Pula.
Dvjestotinjak ljudi na svim razinama silno se trudi vratiti ovo mjesto u život. Iako je mnogo toga već učinjeno još uvijek ima ovakvih ne baš lijepih prizora. Promet za plovila je otvoren međutim kupanje je i dalje u cijelom kanalu zabranjeno.
Zabranjeno je vađenje i promet školjkama. Šteta raste svaki dan. ''Teško je izračunati ali po mojoj slobodnoj procjeni 250 tisuća kuna dnevno minimalno direktnih troškova'', smatra Dino Kozlevac, zapovjednik ŽOC-a Istarske županije.
Istragu je preuzelo Državno odvjetništvo. Zna se da je riječ o ljudskoj pogrešci. Brod ostaje u luci dok se ne odluči o prijavi i dok se ne polože garancije za nadoknadu štete.
''Štetu nadoknađuje brodar i mi ćemo inzistirati na tome da štetu nadoknađuje brodar i inzistirat ćemo na visini štete i eventualnih kazni kako bi to bio poučak svim ostalima'', kaže Siniša Orlić, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture za sigurnost plovidbe.
Prema zadnjim procjenama iz libanonskog je broda iscurilo 3800 litara mazuta. Brod na terminalu nije bio pod nadzorom. Ministarstvo i lučka kapetanija ozbiljno razmišljaju i o promjeni pravilnika te uvođenju obvezne zaštite prilikom točenja goriva.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr