Sol Trader

Posada napušta brod 15. travnja

Slika nije dostupna
Iz Sindikata pomoraca Hrvatske doznaje se da će, nakon više od tri mjeseca boravka broda Sol Tradera na sidrištu luke Koper, posada sigurno napustiti brod 15. travnja.

Njihov povratak domovima organizirat će SPH i ITF, pa je tajnik SPH-a i kordinator ITF-a Predrag Brazzoduro danas članovima posade predao po 100 dolara za putne troškove. Posada broda, pet Hrvata i tri Ukrajinca, od poslodavca iz Rijeke nije primila plaću od studenoga prošle godine. Brazzoduro je u telefonskom razgovoru kazao da 'je prave informacije o sudbini broda nemoguće dobiti' te da se ne zna hoće li brod biti zaplijenjen i kada će biti prodan.

'Indikativno je da se ni jedan od slovenskih odvjetnika, koji su kontaktirani, ne želi prihvatiti slučaja', naveo je Brazzoduro ističući da su 'šanse da posada pokrene sudski postupak za naplatu potraživanja ravne nuli, jer bi trebali plaćati ogromne troškove zadržavanja broda do okončanja procesa, uz neizvjestan ishod'.

Ocijenio je da se dogodila i 'očita kriminalizacija zapovjednika Sol Tradera', kojemu je određena kazna od 7093 eura, jer brod nije isplovio iz koparske luke. Brazzoduro je pojasnio da je glavni slovenski pomorski inspektor Ivo Maraspin 6. siječnja izdao nalog o zabrani isplovljavanja broda zbog 25 nedostataka, a 9. veljače naredio da brod isplovi, iako nedostaci nisu uklonjeni, a brodu su u međuvremenu istekle sve svjedodžbe.

Brazzoduro je ocijenio da je kapetan Sol Tradera ustvari kažnjen jer je skrbio o sigurnosti posade, broda i okoliša. Maraspin je u 6. travnja u telefonskom razgovoru rekao da će o sudbini Sol Tradera odlučiti slovenska vlada,

'Ne, brod nije, niti će biti zaplijenjen, a sada njime raspolaže Slovenija i može ga prodati. Svu dokumentaciju predao sam ministarstvu prometa i sada o tome odluku mora donijeti vlada', objasnio je u vezi s nekim najavama da će brod biti konfisciran, odnosno zaplijenjen, nakon čega bi uslijedila dražba. Brod kompanije registrirane u Rijeci dovezao je potkraj prošle godine sol u luku Kopar, ali je nedugo nakon toga zadržan zbog dugova prema dobavljačima.

Pomorci su ostali na brodu zbog opasnosti da ostanu bez plaća koje im duguje poslodavac, a procjenjuje se da je dug dobavljačima, zajedno s lučkim pristojbama i globama u Sloveniji, nadmašio vrijednost broda.