Koliko će nas to koštati?

Ured ODO-a premješten u privatnu zgradu: "Dok od svih očekuje uštede, Vlada neracionalno troši državni novac. Curi na sve strane"

1/4 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Zbog potresa bez ureda je ostao Građansko-upravni odjel Općinskog državnog odvjetništva. Ministarstvo pravosuđa potražilo im je primjereni zamjenski prostor i pronašlo ga, ali ne kako je očekivano među brojnim državnim nekretninama, već u privatnoj poslovnoj zgradi. Doznali smo koliko će nas to stajati.

Zbog potresa, s Trga bana Jelačića Građansko-upravni odjel Općinskog državnog odvjetništva seli se na novu lokaciju i to u privatnu poslovnu zgradu.

"Prostor je iznajmljen na tri godine s tim da smo mi zbog činjenice da namjeravamo prostor koji je u vlasništvu RH koji su do sada koristili obnoviti u što kraćem roku mi smo si stavili klauzulu da možemo uvijek taj prostor otkazati sa otkaznim rokom od 3 mjeseca", rekao je Juro Martinović, državni tajnik u Ministarstvu pravosuđa. 

1400 metara četvornih koji se završno glancaju kako bi se zaposlenici DORH-a uskoro mogli preseliti, građane će na godinu stajati gotovo milijun kuna. Neracionalno i netransparentno trošenje novca poreznih obveznika, kažu u SDP-u.

"Opet ostavlja dojam da se nešto dogovorilo ispod stola i da će milijuni kuna sredstava iz državnog proračuna iscuriti prema nečijem privatnom džepu", smatra Mišel Jakšić, predsjednik saborskog Odbora za pravosuđe.

Primjera u kojima je za državne institucije izabran najam privatnog prostora je više. 

Od Ministarstva gospodarstva i fonda za zaštitu okoliša čiji nas petogodišnji najam stoji ukupno 84,3 milijuna kuna, do Zagrebačke gruntovnice koja je iz NSK preseljena u novu zgradu što ćemo kroz tri godine platiti 15, 3 milijuna kuna.

Dok od svih očekuje uštede, Vlada neracionalno troši novac, kaže ekonomski analitičar Damir Novotny.

"Loše se upravlja" 

"Ima vrlo vrijednu imovinu, ali se s njom loše upravlja. Loše se upravlja i financijskom imovinom, dakle proračunskim novcem. Mi porezni obveznici plaćamo Vladi da obavlja neke funkcije, obavlja neke servise, da pruža neke usluge za nas, ali to čini neučinkovito. O digitalizaciji nećemo niti govoriti", ističe. 

Država u svom vlasništvu ima više od 4 tisuće poslovnih prostora.
Iz Vlade uvjeravaju da nijedan od njih za ovo posljednje preseljenje nije bio adekvatan.

"Država nažalost ima puno sitnih malih prostora, a takvoj stukturi treba prostor od 1000 i nešto kvadrata, mi nemamo takav prostor na dispoziciji", uvjerava državni tajnik. 

Čak ni sedmi kat Palače pravde koji zjapi prazan.

"Postoje neke ambicije oko proširenja Općinskog građanskog suda osobito iz razloga što se tamo očekuje adaptacija pa će biti potrebno seljenje dijelova Općinskog građanskog suda i taj sedmi kat je još uvijek izvan funkcije ali on je potreban", kaže Martinović. 

No ne zna se kada će do te potrebe zaista doći. Jakšić poručuje kako je državne nekretnine potrebno staviti u javno dostupan katalog. 

"Ovako ostaje samo dojam da je Ministarstvo državne imovine postojalo samo iz razloga da bi Goran Marić imao svoje ministarstvo. Znamo kako je ta priča i pod kakvim sumnjama završila", kaže Jakšić.

Koliko su vrijedne nekretnine koje država posjeduje nitko u ovom trenutku ne zna. No analitičar Novotny smatra da bi korisnije bilo kada bi se dio koji stoji unovčio. Državni novac, kaže, curi na sve strane. A strukturne reforme i uštede o kojima se godinama govori mogle bi krenuti primjerice decentralizacijom.

"Recimo Ministarstvo poljoprivrede da bude u Osijeku, to bi bilo i jeftinije, i učinkovitije, tim više što većina poljoprivredne aktivnosti i je iz tog dijela Hrvatske, i ljudi dolaze iz tog dijela Hrvatske, dakle nema nikakvog razloga da Ministarstvo pomorstva ne bi bilo u Splitu primjerice", uvjeren je. 

Tako to, kaže, rade druge europske Vlade. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme