Nekorištenje pojasa

SIMULACIJA Trenutak kada se u nesreći automobil okrene na krov

Slika nije dostupna
Većina vozača čini prekršaje u prometu, no i dalje se smatraju dobrim vozačima. Čak 40 posto vozača u automobilima pogine zbog nekorištenja pojasa.

HAK je na tiskovnoj konferenciji predstavio rezultate svojeg istraživanja o navikama hrvatskih vozača, u kojem je sudjelovalo 1.211 ispitanika.

>> Mislimo da su autoceste supersigurne, ali...

Prema riječima mr.sc. Nenada Zubera iz HAK-a, istraživanje je pokazalo kako vozači koji se ponašaju manje rizično u prometu imaju veće šanse izbjeći prometne nesreće, dok je većina ispitanih vozača priznala kako čine prometne prekršaje, ali istovremeno smatraju kako se s tim mogu nositi u prometu.

Isti vozači drže kako takvim prekršajima ne predstavljaju opasnost za sebe i okolinu pa se velikom većinom smatraju dobrim vozačima, pokazalo je istraživanje.

'Sudionici istraživanja su usvojili ispravne, načelne stavove prema rizicima u vožnji i svjesni su povezanosti između odgovornog ponašanja i kulture vožnje s rizicima u prometu, odnosno prometnim prekršajima i u konačnici, prometnim nesrećama', istaknuo je Zuber.

64 posto vozača čine prekršaje tijekom vožnje

Više od 40 posto vozača u automobilima pogine zbog nekorištenja sigurnosnog pojasa, a kako to izgleda kad se nađete s automobilom na krovu, provjerila je ekipa Dnevnika Nove TV. Nekorištenje pojasa, mobitel u ruci ili vožnja u pijanom stanju - u kombinaciji s brzinom mogu biti pogubni.

Čak 64 posto ispitanika se na pitanje čine li tijekom vožnje prekršaje u prometu, odgovorilo kako to ponekad čine. 32 posto ispitanika izjasnilo se da nikad ne čine prekršaje tijekom vožnje.

Zanimljiv podatak dalo je i pitanje poštuju li vozači prometne znakove, jer se na tom pitanju 51 posto ispitanika izjasnilo kako ponekad ne poštuju prometne znakove. 45 posto ispitanika se izjasnilo da uvijek poštuju prometne znakove.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook