Predsjednica je omiljena na društvenim mrežama, ima čak 346 tisuća pratitelja. Aktivan je i ostatak političkog vrha. Svi imaju profile, a objavljuju sve i svašta, od privatnih slika, političkih poruka, do komentara na dnevnopolitičke događaje.
U posljednje vrijeme sve su češće situacije da kada mediji traže službenu izjavu, glasnogovornici političara kažu komentirat će na facebooku. Pa su tako prije nekoliko dana Tomislav Karamarko i Zoran Milanović komentirali Karadžićevu presudu, Božo Petrov kritizirao je Srbiju i Šešelja, Most je objavio da pojeftinjuje plin, a Milijan Brkić odbio je kandidaturu za ministra branitelja.
Da nisu u potpunosti shvatili svrhu društvenih medija, smatra stručnjakinja za cyber politiku i online komuniciranje.
'Očekivalo se da će ono što nam ne stignu objasniti preko tradicionalnih medija, da će nam detaljnije objasniti preko društvenih medija, a oni su u trenutnoj hrvatskoj situaciji u potpunosti zamijenili komunikaciju sa tradicionalnim medijima, komunikacijom preko facebooka i društvenih mreža', rekla je stručnjakinja za cyber politiku i online komuniciranje Milica Vučković.
Na taj način izbjegavaju pitanja koja bi uživo dobili od novinara.
'Svojevrstan bijeg definitivno je, što naravno nije dobro jer mediji trebaju imati mogućnost postavljati pitanja, to je smisao demokracije', smatra Vučković.
Političari su u objavama i griješili. Fotografija Tomislava Karamarka s košarkašima uklonjena je nakon izgubljene utakmice pa uskoro vraćena. Nespretan je bio i statust predsjednice upućen tadašnjem ministru Ranku Ostojiću koju je kasnije pravdala ironijom. A tu je i tweet bivše Vlade s porukom "ne da mi se" koji je ekspresno uklonjen.
'Zapravo je vrlo česta stvar da netko drugi to radi za njih. Ali je jako važno da je ta komunikacija usklađena i da prolazi kroz određene filtere prije nego što se dogode objave koje su javne', dodaje Vučković.
Poželjno, kaže stručnjakinja, da političari komuniciraju putem društvenih medija, no ne smiju pritom zaboravljati odgovornost koju imaju prema cjelokupnoj javnosti.