Traže alternativni program

Pokrenut postupak zbog diskriminacije učenika koji ne pohađaju vjeronauk

Slika nije dostupna
Udruga Protagora pokreula je zahtjev za utvrđivanja diskriminacije učenika javnih osnovnih škola koji ne pohađaju nastavu vjeronauka te su zbog toga izloženi diskriminaciji.

Proces pokrenut protiv Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske vodi se kod Županijskog državnog odvjetništva u Zagrebu.

Vesna Alaburić, odvjetnica koja zastupa Protagoru u ovom procesu, tvrdi kako izborni predmet postaje obvezni nastavni predmet u školskoj godini u kojoj se učenik za njega opredijelio.

Naglašava se kako je nastava vjeronauka organizirana samo po katoličkog vjeronauka te kako ne postoji alternativa koja bi svim učenicima, bez obzira na religijsko opredjeljenje, omogućila odabir odgovarajućeg programa. Tako učenici koji ne žele pohađati katolički vjeronauk nemaju mogućnost izbora nekog drugog predmeta već ostaju bez nastave.

"Diskriminacija je stavljanje u nepovoljniji položaj bilo koje osobe zbog njezine vjere, političkog ili drugog uvjerenja, ili pak razloga koji se smatra rasnom diskriminacijom u općem smislu riječi. Učenici koji ne žele odabrati (katolički) vjeronauk kao izborni predmet zbog svojih vjerskih, svjetonazorskih i/ili drugih uvjerenja stavljeni su u nepovoljniji položaj u odnosu na učenike koji pohađaju vjeronauk. Oni određeni broj sati provode u školi bez ikakvih odgojno-obrazovnih sadržaja. Ti su učenici, prema tome, diskriminirani u smislu Zakona o suzbijanju diskriminacije", navodi se u zahtjevu.

Traži se da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta nastavni plan i program dopuniti predmetom alternativnim vjeronauku te se obveže osigurati izvođenje nastave tog predmeta.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.