"Problem s hrvatskom brodogradnjom je što je u proteklih 30 godina negdje oko 30-ak milijardi kuna ulupano u nju. Subvencije su bile i postojale su. Ako se u tih trideset godina nije uspjelo stvoriti profitabilno poduzeće koje je samoodrživo na tržištu, bojim se da se ni u narednim godinama, koliko god se novca ulupalo, isto neće moći", rekao je Sumina na pitanje kako gleda na spašavanje neuspješnih uprava.
"Možda nije bačeni novac, ali naprosto se mora odustati nakon nekog vremena, jer ako stalno radite iste stvari, a ne donosite rezultate treba nekad reći – stop", dodao je.
Na pitanje zašto hrvatska brodogradilišta ne zarađuju na proizvodnji brodova, već stvaraju gubitke, Sumina je kazao da je uprava takve stvari trebala predvidjeti. "Sami radnici imaju negdje oko 46 posto vlasništva firme. Radi se o privatnoj firmi. Te sve stvari su se trebale riješiti interno. Ne treba se prozivati Vlada za upravljanje u privatnom poduzeću jer se tako svaka firma može pozivati na Vladu da ih spasi.
Hrvatska brodogradilišta zapošljavaju veliki broj radnika, ali za vrijeme krize, od 2007. do 2015. godine koja je kod nas dugo trajala, otprilike sto tisuća mjesta je nestalo u privatnom sektoru. Nitko tada, nažalost, nije pomagao tim ljudima", istaknuo je poduzetnik.
Sumina je rekao kako Vlada možda može pomoći u traženju strateškog partnera koji bi na sebe preuzeo obveze takvog tipa. Smatra da upumpavanje novog novca neće donijeti nikakve rezultate. "Ako gledamo povijesno, većina hrvatskih poduzeća koja su živjela od subvencija su zapravo propala na tržištu", zaključio je Sumina dodavši da mu nisu jasni razlozi zašto Uljanik nema novca za isplatu plaća.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr