Također, cjelovita dokumentacija dostavljena je na nadležno postupanje Državnom odvjetništvu u Šibeniku i na njihovo traženje Krim odjelu Policijske postaje Šibenik. Prema Pomorskom zakoniku, predviđena je novčana kazna za drugog časnika palube i dvojicu kormilara u rasponu od 1.000 do 30.000 kuna, a za zapovjednika broda u rasponu od 2.000 do 15.000 kuna, o čemu će odlučiti Vijeće za prekršaje LK Šibenik. Pomorskim zakonikom propisano je da se, uz naprijed navedene novčane kazne za pomorski prekršaj, zapovjedniku boda i članu posade broda mogu kao zaštitna mjera oduzeti sve ili pojedine svjedodžbe o osposobljenosti ili dopunskoj osposobljenosti ili ovlaštenja u trajanju do dvije godine, što je i predloženo Vijeću za prekršaje LK Šibenik.
>> Marko Polo plovit će još 10 godina?
Oštećen propeler prije nasukavanja
Analiza krvi i mokraće, koju su nekoliko sati nakon nesreće u ambulanti u Biogradu dali drugi časnik palube i oba kormilara, a koja je obavljena u Centru za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja 'Ivan Vučetić' u Zagrebu, pokazala je da su svi navedeni članovi posade bili trijezni. Jadrolinijin putnički RO-RO brod Marko Polo nasukao se u subotu, 24. listopada u 1.59 sati na sjeverozapadnu stranu otoka Sita. Brod je ploveći iz Rijeke za Dubrovnik trebao na poziciji svjetionika Mrtovnjak promijeniti kurs kako bi sigurno plovio između otoka Pašman i Sit. Drugi časnik palube nije u tim trenucima provjeravao plovi li brod u planiranom kursu te je brod produžio u pravcu otoka Balabra u koji je udario zadnjim desnim bokom pri čemu je oštećen desni propeler, čije su polomljene lopatice otpale i nakon toga se nasukao na Sit. Jak udarac desnim krmenim bokom su osjetili i potvrdili saslušani kormilari u službi na komandnom mostu i osoblje u službi stroja.
Nitko od časnika nije radio što je trebao na brodu prije nesreće
Na komandnom mostu u trenutku nasukanja bili su drugi časnik palube i kormilar, zapovjednik je odgovoran jer prilikom prolaska broda kroz rivanjski kanal, a prije nasukanja broda, nije osobno upravljao brodom, što je bila njegova obveza sukladno Pomorskom zakoniku, a drugi kormilar je odgovoran jer nije bio na mostu, iako je bio u službi i stoga obvezan da motri plovidbu u pravilnom kursu i o tome izvještava dežurnog časnika, navodi se među ostalim u priopćenju koje je potpisala glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marina Halužan. (Hina)