Nemar

Podignuta optužnica protiv posade Marka Pola

Slika nije dostupna
Inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Šibenik podnio je optužni prijedlog Vijeću za prekršaje te lučke kapetanije protiv zapovjednika Jadrolinijinog broda Marko Polo, drugog časnika palube i dvojice kormilara zbog propusta u navigaciji i nasukavanja broda, priopćeno je danas iz Ministarstva mora, prometa i infarstrukture.

Također, cjelovita dokumentacija dostavljena je na nadležno postupanje Državnom odvjetništvu u Šibeniku i na njihovo traženje Krim odjelu Policijske postaje Šibenik. Prema Pomorskom zakoniku, predviđena je novčana kazna za drugog časnika palube i dvojicu kormilara u rasponu od 1.000 do 30.000 kuna, a za zapovjednika broda u rasponu od 2.000 do 15.000 kuna, o čemu će odlučiti Vijeće za prekršaje LK Šibenik. Pomorskim zakonikom propisano je da se, uz naprijed navedene novčane kazne za pomorski prekršaj, zapovjedniku boda i članu posade broda mogu kao zaštitna mjera oduzeti sve ili pojedine svjedodžbe o osposobljenosti ili dopunskoj osposobljenosti ili ovlaštenja u trajanju do dvije godine, što je i predloženo Vijeću za prekršaje LK Šibenik.

>> Marko Polo plovit će još 10 godina?

Oštećen propeler prije nasukavanja

Analiza krvi i mokraće, koju su nekoliko sati nakon nesreće u ambulanti u Biogradu dali drugi časnik palube i oba kormilara, a koja je obavljena u Centru za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja 'Ivan Vučetić' u Zagrebu, pokazala je da su svi navedeni članovi posade bili trijezni. Jadrolinijin putnički RO-RO brod Marko Polo nasukao se u subotu, 24. listopada u 1.59 sati na sjeverozapadnu stranu otoka Sita. Brod je ploveći iz Rijeke za Dubrovnik trebao na poziciji svjetionika Mrtovnjak promijeniti kurs kako bi sigurno plovio između otoka Pašman i Sit. Drugi časnik palube nije u tim trenucima provjeravao plovi li brod u planiranom kursu te je brod produžio u pravcu otoka Balabra u koji je udario zadnjim desnim bokom pri čemu je oštećen desni propeler, čije su polomljene lopatice otpale i nakon toga se nasukao na Sit. Jak udarac desnim krmenim bokom su osjetili i potvrdili saslušani kormilari u službi na komandnom mostu i osoblje u službi stroja.

Nitko od časnika nije radio što je trebao na brodu prije nesreće

Na komandnom mostu u trenutku nasukanja bili su drugi časnik palube i kormilar, zapovjednik je odgovoran jer prilikom prolaska broda kroz rivanjski kanal, a prije nasukanja broda, nije osobno upravljao brodom, što je bila njegova obveza sukladno Pomorskom zakoniku, a drugi kormilar je odgovoran jer nije bio na mostu, iako je bio u službi i stoga obvezan da motri plovidbu u pravilnom kursu i o tome izvještava dežurnog časnika, navodi se među ostalim u priopćenju koje je potpisala glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marina Halužan. (Hina)