1,2 milijarde kuna

Trebalo nam je 'samo' 7 godina: Počeo najveći projekt s europskim novcem u Hrvatskoj

Slika nije dostupna
'Treći put i Bog pomaže. Sve smo mi te bolesti 'identificirali', ali je na nama sada da ih rješavamo i da iz ovoga izvučemo pouku', kazao je ministar prometa Oleg Butković.

Treća sreća. Tako bi se mogao označiti početak radova na izgradnji željezničke pruge Dugo selo - Križevci. Europa je osigurala sredstva, no sve je bilo stopirano zbog javne nabave. Sada prepreka više nema, a dugo odgađana investicija modernizacije Hrvatskih željeznica najveća je u 50 godina i iznosi milijardu i 200 milijuna kuna.

Nakon 7 i pol godina i dva propala natječaja počinje dosad najveći projekt s europskim novcem - izgradnja pruge Dugo Selo - Križevci.

'Treći put i Bog pomaže. Sve smo mi te bolesti 'identificirali', ali je na nama sada da ih rješavamo i da iz ovoga izvučemo pouku', kazao je ministar prometa Oleg Butković.

Izgradit će se 38 kilometara pruge od Dugog Sela do Križevaca, ali i 6 mostova, 11 nadvožnjaka, 6 pothodnika i 25 kilometara servisnih cesta. Novoizgrađenom prugom vlakovi će moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat koliko je i maksimalna brzina ovog modernog električnog vlaka. Putovanje od Dugog Sela do Križevaca smanjit će se s 30 minuta na 18.

Obnovit će se i kolodvori u Dugom Selu, Križevcima i Vrbovcu. Ovakav projekt Hrvatske željeznice nisu imale posljednjih 50 godina.

'Ovo je veliki impuls za HŽ infrastrukturu. Velik zato što se iz potrošača pretvorila u stvaratelja dodane vrijednosti', kazala je Renata Suša iz HŽ Infrastrukture.

Projekt je važan i za rast BDP-a te pogotovo za domaće tvrtke koje su dobile posao.

'Od proizvodnje u halama i od terena. Sve skupa preko 1.000 ljudi će uvijek raditi na projektu slijedeće tri godine. S tim dobijamo i referencu da sutra izađemo na vanjska tržišta, da dobijamo poslove i da gradimo izvoz na taj način', zadovoljan je Tomislav Debeljak, vlasnik DIV Grupe.

Ovo je početak velikog projekta izgradnje bolje i modernije željezničke pruge od riječke luke preko Zagreba do Budimpešte i povezivanja s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom.

'Optimistično je to 5 godina. Realno 5 do 7 godina. Ali ako ćemo raditi projekte sedam i pol godina onda to nećemo spojiti nikad. Moramo stvari ubrzati. Znamo loša iskustva prijašnjeg vodstva i moramo to promijeniti', zaključio je ministar regionalnog razvoja i fondova EU Tomislav Tolušić.

Dionica Dugo Selo - Križevci trebala bi biti gotova u veljači 2020. godine, no dio izvođača kaže - završit ćemo i ranije.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr