Iako s izloga već blješte popusti i međusezonske akcije, službena sezonska sniženja počinju u srijedu, 27. prosinca.
Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača poručuju kako nije loše informirati se o starim cijenama prije odlaska u trgovine.
"Neki potrošači ne prođu dobro jer trgovac prije sniženja povisi cijenu, pa ju onda malo snizi, pa koji put i više plate nego što bi bilo u redovnoj prodaji", kaže Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Ako na trgovini vidite natpis, primjerice "sniženo do 50 posto", barem 20 posto proizvoda treba biti sniženo po tom postotku.
Hrana, piće, odjeća i igračke najviše se kupuju u prosincu. Iz Hrvatske gospodarske komore očekuje se rekordna blagdanska potrošnja, i to od 12 i pol milijardi kuna. Tomu će, vjeruju, pridonijeti kupovina i za vrijeme sezonskih sniženja.
"S obzirom na praksu i na neke trendove, očekujemo da će cijene biti niže nego što je to do sada uobičajeno. Dakle možemo očekivati sezonska sniženja čak negdje i preko 70 posto", kaže Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu pri HGK.
Važno je znati da redovna i snižena cijena na artiklima moraju jasno biti naznačene i vidljive svim kupcima. Sve što kupite na sniženju možete zamijeniti, ali samo ako ostane još proizvoda jer znamo već da je na sniženjima manja ponuda no inače.
Ovih ste dana vjerojatno vidjeli plakate po trgovinama na kojima je pisalo popusti, akcije, rasprodaje... Tu se ne radi o sezonskom sniženju, već trgovci prodaju proizvode po sniženim cijenama u, nazovimo ih, međusezonskim sniženjima.
Sezonska sniženja po pravilniku se odvijaju dva puta godišnje, dakle od srijede kada počinju zimska te od prvog srpnja kada su ljetna sniženja. Ona smiju trajati najviše 60 dana.