"To će biti hrvatski projekt, s hrvatskim radnicima i lokalnim građevinskim kompanijama. Najbolji od njih pridružit će se našem timu", ističe Victor Stefanescu iz Boygues Batiment Internationala.
Domaći Viadukt već se pridružio. "Kao što je iznad magle gore sunce, ovaj projekt je sunce za viadukt i plaće i egzistencija u iduće tri godine za naših 2.000 ljudi", kaže Joško Mikulić, direktor Viadukta.
Hajdaš Dončić o ponudama: 'Zadovoljan sam i to je sve što ću reći!'
Strojevi posao moraju završiti u iduće tri godine. Niknut će novi putnički terminal, a prvi putnici njime bi trebali prolaziti već za Božić 2016. godine. Koncesionar dotad namjerava podignuti i promet zračne luke na 3 i pol milijuna putnika. "Povećanjem putnika koji samo prolaze kroz zračnu luku. U Zagrebu je trenutačno 8 posto takvih putnika. Na Charles de Gaulleu u Parizu imamo ih 30 posto", ističe Gonzlave de Curdoue, direktor Međunarodne zračne luke Zagreb.
Sindikati obećanjima ne vjeruju. "Šou program prezentacija takozvanih početka radova. Vidimo da je vrijeme idealno za početak radova u graditeljstvu no to je nastavak cijelog niza takvih sličnih poduhvata od strane koncesionara", pesimističan je sindikalist Ante Dujić.
Ponašanje koncesionara ne ljuti ministra. Prva koncesijska rata je uplaćena. "Zadovoljni smo za sada, uplaćeno je prvih 2 milijuna eura na račun Zračne luke Zagreb. Od 1. siječnja stižu uplate u državni proračun", kaže ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Na povijesnu uplatu u proračun, od 20-tak milijardi kuna za koncesiju autocesta, ministar računa na ljeto. "U najboljem, da tako kažemo, roku, to je negdje srpanj, a realan rok je dakle rujan. Ovo je jednokratna koncesija koja se uplaćuje odmah koja reći ću zapravo stabilizira državni proračun isto tako reći ću dozvoljava svim građanima Republike Hrvatske da normalno prebrodimo iduću godinu, koja će biti teška zbog akumuliranog javnog duga", ističe ministar.
Do kraja siječnja odabrat će se finalisti utrke za autoceste, a ministar imena investitora i njihove ponude ne otkriva. No, oduševljenje ne skriva.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook