Američki predsjednički kandidati moraju objaviti tko su im donatori, a transparentnost kampanje uvjet je za povjerenje birača. Revolucionarni način skupljanja novca za kampanju, bez velikih donatora, od malih ljudi, doveo je prošle godine na čelo Amerike Baraka Obamu. Novi koncept mnogo malih donatora, odnosno birača, nije ipak ukinuo transparentnost, jer ime svakog Amerikanca koji je donirao i najmanju svotu, objavljeno je na internetu.
>> Voditelj Obamine kampanje sutra stiže u Hrvatsku
O tome u Zagrebu danas svoja iskustva iznosi direktor Obamine kampanje David Plouffe koji tvrdi kako je sve to danas moguće zahvaljujući internetu i novim tehnologijama. 'Većina tih ljudi nam je donirala vrlo male iznose, 25, 50 dolara, ali su sami postali skupljači donacija, skupili su i do 500, 1000 dolara. Tako smo skupili 750 milijuna dolara, 500 milijuna putem interneta, 4 milijuna Amerikanaca je dalo novac', rekao je Plouffe.