Vlada je 30-godišnju koncesiju za gradnju i upravljanje zagrebačkom zračnom lukom odobrila francuskoj tvrtki za milijardu i 650 milijuna eura.
Francuskoj tvrtki koja inače upravlja pariškim aerodromima odobrena je gradnja i upravljanje Zračnom Lukom na 30 godina. U tom će periodu malo po malo državi ukupno platiti milijardu i 650 milijuna eura. Na gradnju će potrošiti 236 milijuna. Terminal bi trebao godišnji promet dignuti s 2 na 5 milijuna putnika.
'Ja bih rekao da je ovaj posao odličan za RH. Činjenica je da već 30 godina nije bilo napretka nije bilo praćenja modernih trendova što je prouzročilo i određenu stagnaciju', rekao je Tonči Peović, direktor Zračne luke Zagreb.
Puno veća ponuda Francuza
Peović tvrdi da je ponuda Francuza bila puno veća nego su očekivali. Podsjeća da će za gradnju angažirati hrvatske tvrtke. Radnici aerodroma pak drže da je posao štetan jer će Francuzi postojeći terminal dobiti besplatno.
'Mi tvrdimo da ovdje radi o krađi. Ne o krađi nekog nepostojećeg objekta koji još nije sagrađen ni nacrtan već o krađi realnih i stranih objekata koji su kupljeni plaćeni našim novcem', rekao je Ante Dujić iz Koordinacije sindikata zračne luke.
Smatraju da zagrebački aerodrom ne može napuniti 5 milijuna putnika godišnje i strahuju za svoja radna mjesta. Putnici su pak oduševljeni činjenicom da će Zagreb dobiti ljepša vrata u svijet.
Nakon realizacije investicije ova glavna pista i dalje će se upotrebljavati no nova moderna zgrada terminala niknuti će 500 metara od ove stare zgrade koja će se koristiti za druge namjene. U slučaju da požele izaći iz koncesije morati će platiti visoke penale a objekt će ostati Hrvatskoj. Završetak gradnje nove Zračne luke predviđen je do 2015.