1. Emotivnost
Kada biste se trebali prisjetiti najljepših božićnih reklama ili najljepših božićnih pjesama, na popisu bi se vjerojatno našle one koje su u vama pobudile emocije. Upravo je vještina pobuđivanja emocija vaših slušatelja ključna u zadobivanju pažnje.
Mnogi su govornici uspijevali održavati pažnju okoline upravo pokazivanjem emocija. Svi pamte odličan govor Luke Modrića na proglašenju najboljeg nogometaša svijeta. Govor koji je održao u rujnu 2018. godine opisuje se kao jedan od najemotivnijih govora kojim je u pozornost vraćena poniznost. U govoru koji je pripremio za dodjelu najvažnije titule njegove karijere nije spominjao svoj trnoviti put niti isticao svoje uspjehe, već je čestitao konkurenciji i svom izborniku, kojeg stavlja u prvi plan. Taj je govor ocijenjen kao primjer kojim bi se trebali voditi svi oni koji imaju priliku govoriti u javnosti.
2. Prava frekvencija glasa
Svi rezultati istraživanja pokazuju da je frekvencija glasa, u suradnji s drugim faktorima, važan segment u stvaranju karizmatičnog vođe. Većina lidera i onih koji oblikuju javno mnijenje svjesni su toga da se dio njihove snage krije u grlu te da njime mogu vladati. Ispravan odabir i poredak riječi, upečatljiva i dozirana gestikulacija te vraćanje glasa na pravu frekvenciju omogućuju govornicima da dobiju što žele. Većina ljudi, pokazala su istraživanja, bolje reagira na govornike s nižom frekvencijom glasa od onih koji govore na višoj frekvenciji.
3. Skromnost
Ne ona skromnost u vokabularu, već skromnost u predstavljanju samog sebe. Govornici poput Martina Luthera Kinga, borca za građanska prava, čiji se govori danas opisuju kao bezvremenski, zapamćeni su zbog poruke koju su željeli odaslati, ali i zbog načina govora. Skromnost je jedna od vrlina koja se može pripisati tom velikom lideru, a velike ciljeve uspio je dostići zbog nenasilnih metoda. Njegov je poznati govor u prvi plan stavio sve ljude koji su ga željeli slijediti u borbi za jednaka prava.
4. Humanost
''Čovjek je velik onoliko koliko daje'', rečenica je kojom možemo opisati karakteristiku onih koji su uspjeli mijenjati društvo nabolje. Govornici koji se ponose humanošću nisu samo stajali pred masama ljudi i govorili, već su činili dobra djela. Zbog dobrih djela njihovi su govori imali snažniji utjecaj na okolinu i slušatelji su ih lakše pratili. Samo izgovorene riječi mogu pokretati mase ljudi, ali ako iza njih ne stoje velika djela, podrška okoline brzo će splasnuti.
5. Hrabrost
Hrabrost je vjerojatno jedna od najvažnijih karakteristika lidera. Stati pred masu ljudi i reći poruke za koje ne znate hoće li naići na odobravanje ili negodovanje velik je korak za svakoga. I oni govornici koji djeluju kao staloženi i sigurni u svoje riječi morali su koristiti razne mehanizme s kojima su prikupili hrabrost i zatim istupili te u kombinaciji sa svojim drugim karakteristikama počeli mijenjati društvo nabolje.