Američka financijska novinska agencija Bloomberg, i ove godine za Hrvatsku prognozira - deflaciju. Potrošačima zvuči dobro, nacionalnoj ekonomiji - i ne baš.
Pad cijena kupcima uvijek zvuči sjajno. A u Hrvatskoj su u 2014. padale cijene mlijeku, siru, jajima, voću, povrću, odjeći i obući, a rasle su cijene usluga, energiji i automobilima. No potrošači i dalje ne osjete pad cijena.
Dugoročan pad cijena - deflacija za gospodarstvo je itekako loše. 'Vrijednost robe, usluga, imovine pada. Jedina vrijednost koja je sačuvana u tim uvjetima je novac', objasnio je Luka Brkić, ekonomski analitičar.
Pad cijena nije dobar za hrvatsko gospodarstvo
Dugoročan pad cijena dovodi do toga da proizvođači manje zaruđuju, režu svoje troškove, a najčešće su to plaće radnicima. 'Potrošači ne troše, tvrtke ne investiraju, padaju plaće, raste nezaposlenost i to je onda začarani krug', rekao je Brkić.
Prognoze kako će Hrvatsku zahvatiti pad cijena ni građanima neće značiti puno - smatraju iz društva Potrošač.
'Potrošači prelijevaju iz šupljeg u prazno. On dobije tu nešto na voću i povrću, ali s druge strane ima ogromne dugove s kamatama koje su mu se nagomilale od banke, teleopretatera, za plin, grijanje itd. On realno u stvarnosti to ne osjeti', kaže Dijana Kladar, pravna savjetnica društva Potrošač.
Jer veći dio građana u Hrvatskoj sa svojim prihodima tek preživljava, sve ono što nije neophodno postaje luksuz.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook