Potencijalni turisti u strahu za radna mjesta o godišnjim odmorima još ne razmišljaju. Velike agencije bile bi sretne ako sezona padne samo 5%. 'Ono što mi procjenjujemo je da bi pad ukupne sezone mogao biti oko 5 posto. Ako se to obistini možemo reći da je sezona uspješna', kaže Kristijan Gržetić iz Adriatica.net grupe.
No za državu, to bi bila kap koja bi prelila financijsku čašu. 'Pad od pet posto bi značio pad proračunskih prihoda. Treba reći da čitav niz hrvatskih poduzeća ovisi o turističkoj sezoni. Ne samo turistička, nego i trgovinska, telekomunikacijska poduzeća', objašnjava ekonomski analitičar Damir Novotny.
Kod naših konkurenata situacija je još gora. Turska i Bugarska imaju i do 50% manji buking, a u Španjolskoj su u siječnju imali 10 posto manje turista. I dok su u nekima od njih smanjili poreze turističkim tvrtkama, Hrvatska je sve financijske snage usmjerila u dodatno oglašavanje. 'Promocija hrvatskog turizma neće biti dovoljna, to je jednostavno preširoko zamišljena kampanja koja će vrlo malo imati utjecaja na donošenje odluka o dolasku na Jadran', dodaje Novotny.
Iako smo imali slabiji početak turističke 2009., prednosti bi nam mogle biti blizina i vjernost gostiju. Prve će se brojke na papir staviti iza Uskrsa. Tada bi situacija trebala biti mnogo jasnija.