Jedno je jasno, u ministarstvima se užurbano rade izračuni isplativosti Pelješkog mosta, ali i koridora kroz Neum. Sve to Hrvatska će predstaviti na sastanku sljedećeg tjedna u Bruxellesu.
Mora biti razrađeno sve: od cijene pravaca do značenja za Europsku Uniju. A Bruxelles će onda donijeti odluku financirati ili ne.
>> Pelješki most: Hrvatska dobiva do 200.000 eura za studiju isplativosti
Hrvatska mora pokazati Europskoj Uniji zašto je most ili neka druga opcija važna i za Europu, ne samo za Hrvatsku.
Most je isprva trebao biti prilično visok i općenito velik, no on će sasda morati biti niži, uži, s asamo dvije trake i što je najbitinije jeftiniji. Bitno je procjeniti i troškove pristupnih cesta.
Sve to je bitno jer će po ulasku u EU Hrvatska biti jedina zemlja članica s podijeljenim teritorijem koji je presječen teritorijem BiH. To znači da Jedan jadransko-jonski pravac koji počinje kod Bosiljeva i odlazi do Grčke kod Neuma biti prekinut, Zato trebamo uvjeriti EU da je povezivanje od iznimne važnosti i za nas i za cijelu Uniju.
Ako u Bruxellesu ne prođe ideja o Pelješkom mostu moglo bi proći nešto drugo kao što je ideja o koridoru kroz Neum. Koridor će izgledati kao autocesta s visokim branicima nad kojim će biti provođen vrlo striktan nadzor.
Nakon što se nacrti ideja dostave Bruxellesu odgovor možemo očekivati do kraja godine. Tada ćemo saznati je li nam to uopće isplativo.
Ovo je vrlo rijetka situacija da se dijeli europska granica i biti će vrlo striktne kontrole prelaska iz jednog terotorija u drugi. Ono što je važno, od 2. srpnja sva stoka, povrće više neće prolaziti kroz Neum, ići će trajektom, ali će zato tada kućni ljubimci moći putovati s vlasnicima na zadnjem sjedištu.DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook