Biti poduzetnik u Lijepoj Našoj nije neobična, ali ni najlakša stvar. Teško je opstati na našem malenom tržištu, a još teže na onom većem i potpuno nepoznatom. No tvrtka Dupin d.o.o. osmislila je proizvode koji strance oduševljavaju jednako kao i Hrvate, a odlaskom na inozemne sajmove uvidjeli su kako u mnoštvu proizvoda ima prostora i za hrvatske.
Sve je počelo s oživljavanjem tradicionalnih hrvatskih slastica, okusima djetinjstva naših baka i djedova na način na koji su se prije izrađivali.
''U to vrijeme Hrvatska je bila poznata po trima stvarima: Šukeru, Dubrovniku i Titu. U isto vrijeme počeo se javljati pojam 'Adria regije'. Kako smatramo da Hrvatska može puno toga ponuditi svijetu, došli smo na ideju da napravimo proizvode pod brendom Adria, prožete tradicionalnim hrvatskim okusima; smokvom, lavandom i rogačem'', ispričao nam je Goran Kurtović, menadžer za uvoz i izvoz u tvrtci Dupin d.o.o.
Osim raznih mediteranskih okusa, dizajn i logo bili su inspirirani Dalmacijom.
"Inspiraciju za logo pronašli smo u starom dalmatinskom jedrenjaku, pa tako nalikuje na stilizirani leut, dok je dizajn proizvoda inspiriran starom kamenom dalmatinskom kućom s prepoznatljivim prozorima", kaže Kurtović
Ručna proizvodnja i recepti naših starih obogaćeni mediteranskim sastojcima pokazali su se kao odlična priča koja budi nostalgiju na domaćem tržištu i znatiželju na stranom.
"Tako imamo situaciju da ljudi na sajmovima uopće ne znaju što je rogač, pa onda na sajmove nosimo plod rogača da pokažemo ljudima. Ujedno iskoristimo priliku da im ispričamo priču o rogaču i sjemenci karat koja se nalazi unutra te da se zbog te sjemenke zlato mjeri u karatima."
Ponovno su započeli priču o pikantnom keksiću o kojem su mnogi do tad jedino znali po knjizi ''Zlatarevo zlato''. Osim paprenjaku, i smokvenjacima su udahnuli novi život pomiješavši ih s lavandom, bademom i narančom, a od rogača su napravili najfinije kekse.
Na njih su posebno ponosni, kao i na ručno rađene čokolade i praline s dodatkom lavande, rogača, pinjola, cvijeta soli, naranče ili crvenog papra. Privlače okusom, mirisom i izgledom te će zadovoljiti i najzahtjevnije sladokusce.
Tvrtka Dupin d.o.o stalno radi na širenju asortimana Adria proizvoda i isprobavanju novih zanimljivih kombinacija s namirnicama našeg podneblja. Na to ih svakako potiče interes kupaca kojima uvijek žele udovoljiti.
No put prema rastu poslovanja ponekad može biti izazovan i prepun prepreka. Za razvoj brenda i tvrtke koristili su se vlastitim sredstvima i kreditima banaka, a uvidjevši priliku za širenjem izvan granica regije, prošle godine tražili su i dobili poticaje iz fondova Europske unije preko Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta za internacionalizaciju poslovanja za male i srednje tvrtke odnosno za odlazak na sajmove.
Novim projektom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta ''OSTVARI SAN U HRVATSKOJ'' pokušava se stvoriti dobra ‘’poduzetnička klima’’ zbog koje će se mali i srednji poduzetnici moći upustiti u rizike kada im to vlastita sredstva ne dovoljavaju i ispuniti svoj potencijal odnosno ostvariti san i u svojoj domovini.
Ta sredstva mogu iskoristiti za otvaranje novih radnih mjesta, obrazovanje, unaprjeđenje opreme i tehnologije ili, kao u slučaju brenda Adria, kako bi se proširili na inozemno tržište. Svime time dobivaju priliku biti konkurentniji na današnjem zahtjevnom tržištu.
"Poticaji su nam uvelike pomogli jer smo dobili mogućnost izlaganja na mnogo većem broju sajmova nego što bismo to sami uspjeli. Izlaganje na sajmu nije samo puko izlaganje, već na taj način upoznate tržište, kulturu, možete vidjeti gdje ste u odnosu na konkurenciju te koji su kanali prodaje najbolji za vaše proizvode. Također, na sajmovima se stječe veliko iskustvo, a i širite bazu kontakata s ostalim izlagačima koji vam mogu kasnije pomoći s raznim savjetima ili informacijama."
Dok su u Hrvatskoj najpopularniji smokvenjaci, zdrava i ukusna alternativa energetskim pločicama, koji izvrsno idu i uz sir, pršut i vino, u inozemstvu interes za određene njihove proizvode zavisi od tržišta do tržišta.
"Svaka kultura ima svoj ukus. Izdvojio bih posljednji sajam u Japanu, gdje su kupci pokazali veliki interes za tartufe, maslinovo ulje i vina. Taj interes nas iznimno veseli jer potvrđuje da imamo kvalitetne proizvode koji su prepoznati na tako zahtjevnom tržištu", kaže nam Goran Kurtović, koji se u budućnosti nada daljnjem rastu na poslovnom planu te povećanju broja zemalja u kojima izvoze svoje posebne proizvode.
Sadržaj je isključiva odgovornost Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.