S dolaskom ljepšeg vremena

Oprez vozači! Sve je više biciklista i motociklista na cestama

Slika nije dostupna
Biciklisti se u većini hrvatskih gradovima bore s nedostatkom staza koje su loše povezane, ali i muku muče s neopreznim vozačima.

S prvim proljetnim danima, sve je više vozača na dva kotača. Motociklisti i biciklisti postaju svakodnevni sudionici u prometu.

Biciklista i motociklista nekoliko zimskih mjeseci nije bilo na cesti i brojni su se vozači jednostavno odviknuli od njih u prometu. Dolaskom lijepog vremena, vozači automobila prvenstveno moraju pripaziti na i inače važan mrtvi kut, jako je važno prilikom prestrojavanja upaliti žmigavac, a posebno treba biti oprezan kod otvaranja vrata automobila.

Budite oprezni: 'Kad se dogodi tragedija sasvim je nebitno tko je kriv'

No, s druge strane i biciklisti i motociklisti moraju pripaziti na prometna pravila. Biciklisti se u većini hrvatskih gradovima bore s nedostatkom staza koje su loše povezane, pa često zaboravljaju na to da je kazna za vožnju nogstupom 300 kuna. I motociklisti moraju pripaziti, njihovi su refleksi nakon zimskih mjeseci još uvijek usporeni. Pogledajte podsjetnik za sve sudionike u prometu.

I na 25 stupnjeva, Željko na motocikl ne sjeda bez zaštitne opreme.

'Od čizama, hlača, jakne, koje su sve motorističke zaštićene na laktu, na ramenu, na leđima, obavezno kaciga', opisao je Željko Marinović što sve nosi prilikom vožnje motocikla.

S prvim proljetnim danima raste i broj biciklista. No dobra rekreacija lako se pretvara u kršenje pravila. Zbog nepričvršćene kacige ili vožnje na nogostupu, kazne se penju i do nekoliko stotina kuna.

'Najčešći prekršaj vozača bicikla je da se kreću nogostupom', napomenuo je Viktor Forijan iz službe za sigurnost cestovnog prometa, PU Zagrebačke.

'Raspustili' se vozači, znaju da im policija NE MOŽE napisati kazne!

Činjenica je da u gradu Zagrebu imamo dosta biciklističkih staza i traka, no osnovni problem je da nisu u dovoljnoj mjeri povezane. Zbog novih sudionika u proljetnim gužvama, oprez je potreban i od strane onih na četiri kotača.

'Srećem ih, nisu baš svi primjereni pravilima, gdje treba voze se velika većina kao da su sami u prometu, pogotovo preko pješačkog i tako', rekla je Olivera.

Prošle se godine u Zagrebu broj motociklista koji su sudjelovali u prometnim nesrećama upola se smanjio. To, naravno, nisu dobre vijesti, ali su ohrabrujuće, jer uz poštovanje prometnih pravila crna statistika na hrvatskim cestama mogla bi se gotovo izbjeći.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook