Radi se o izmjeni trase dionice autoceste Zagreb-Split-Dubrovnik od Ravče do Ploča, a u javnost je procurila i informacija kako su radovi na dionici od Ravče do Vrgorca zaustavljeni, jer je taj dio autoceste pod promatranjem USKOK-a. Večernji list piše kako se za tu dionicu, zapravo nema valjana građevinska dozvola, zbog čega je od HAC-a zatražena dokumentacija.
Izmjena spomenute trase, uvećala je originalnu vrijednost posla za 529 milijuna kuna, što su sve, naravno, platili hrvatski porezni obveznici. Trasa je promijenjena još 2005. godine za 2,1 kilometar, a prije izmjene je iznosila 19,4 kilometra. Produljena je i izmijenjena zbog usklađivanja sa širim prometnim rješenjem, koje uključuje spoj na državnu granicu s BiH, luku Ploče te čvorište. Hac izmjenu trase nije uveo kao proširenje starog ugovora, čija je vrijednost bila 1,7 milijardi kuna, već su napravili potpuno novi projekt, piše Večernji.
Objekti koji nemaju nikakve veze s ugovorenom trasom, zapravo su jedina razlika od stare trase, prema opisu nove trase, no HAC nije raskinuo ugovor i raspisao novi natječaj. Umjesto toga, HAC je izravnom pogodbom ugovorio aneks ugovora, kojeg je 2008. potpisao bivši predsjednik uprave HAC-a Jurica Prskalo, s osmero istih izvođača. Njegova vrijednost iznosila je spomenutih 529 milijuna kuna. 'Tu se događaju čudne stvari koje ne bih volio komentirati', komentar je Nikole Blagaića, jednog od bivših članova NO-a HAC-a, što god to značilo.
Krajnji rok, do kojeg su ti radovi trebali biti dovršeni, trebao je biti 30. prosinca prošle godine. Među spomenutih osam izvođača bile su tvrtke Konstruktor, Viadukt, Hidroelektra, Strabag, Zagorje Tehnobeton te Cesta Varaždin. Novi direktor građenja, Ivica Mlinarević, u međuvremenu, dobio je zaduženje proučavanja ukupne dokumentacije na dionici Dalmatine od Ravče do Vrgorca.