Kad vožnja motorom ima tragičan kraj

Čak 19 posto poginulih čine motoristi

Slika nije dostupna
Travanj je veliki mjesec za motocikliste - mjesec u kojem će svi željni vožnje ponovno izaći na ulicu. Istodobno, po svim statistikama, to je i fatalni mjesec: u travnju se redovito bilježi najveći skok prometnih nesreća u kojima stradavaju motociklisti. Uz napomenu da su samo prošle nedjelje dvojica smrtno stradala, još jednom upozoravamo na sve rizike ove raširene strasti.

Sjesti na motocikl i osjetiti stotine kubika snage kako bruje pod njegovim tijelom. Ivan Pogačić živi za ovaj trenutak. Više od 18 godina luduje za motorima. Potencijalne tragedije i kobni ishodi prate ga koliko i njegova strast za motociklima.

'Što se tiče prijeloma nije bilo tako strašno. Malo ruka i noge, ali bilo je napuknuća mišića, prerezanih tetiva, nagnječenja, iščašenja zglobova. U principu sam imao puno sreće. Trebao sam glavu ostaviti 4 puta, bilo je glavom u rinole, ceste, ali srećom, Bog me čuvao i dobro je prošlo', prisjeća se Ivan za Provjereno.

I ide dalje. Svaki sunčani dan, sjeda na motor i kako kaže gušta. Ljubav prema motociklima je s vremenom prerasla u opsesiju. Tako da mu ni profesionalne utrke nisu strane. Dosad je prešao tisuće kilometara, potrošio isto toliko eura na održavanje, proveo mjesece i mjesece u gipsu i zavojima. Čak devet puta padao je i ponovno sjedao na motocikl. Ovo je 12. motor kojeg ima. Mnogi od njih, nakon padova, završili su u starom željezu!

Ivanov vršnjak Igor, nije bio te sreće. Njegova Honda, danas je samo uspomena. Za razliku od Igora, on je pao samo jednom. Više od 6 godina, Igor je vezan za kolica. Govori kroz cijev koja mu viri iz grla, teške ozljede glave skriva duljom kosom. Sve to zbog samo jednog trenutka nepažnje.

Samo prošle godine, broj poginulih u prometnim nesrećama u kojima su sudjelovali motociklisti, veći je za 9 posto u odnosu na 2007. 527 ljudi poginulo je 2008. u različitim vrstama prijevoznih sredstava, bilo da se radi o vozačima ili putnicima. Mopedi i motocikli u toj brojci čine značajan udio. 'Svaki peti poginuli je bio ili vozač ili putnik na motociklu', kaže Darko Grac iz Uprave za cestovni promet MUP-a.

Kultura vožnje i poštovanja prometnih propisa, u našoj zemlji još nije zaživjela u potpunosti. To se odnosi i na motocikliste ali i na vozače automobila. Te dvije vrste vozača, na cesti se ponekad ponašaju kao da su u ratu.

Ivan je kaže sam skrivio samo neke od svojih padova. za ostale su odgovorni bili vozači automobila. Rupa u cesti, Igoru ali i cijelom njegovom društvu, bila je dovoljna opomena za cijeli život. I brat i ostatak društva više ne voze motore.

U broju poginulih vozača, motociklisti sudjeluju sa čak 19 posto, a najveći broj nesreća događa su upravo u mjesecima koji slijede. No za poražavajuću statistiku, napominju, nisu samo oni odgovorni, već i ostali sudionici u prometu. Stoga oprez! Jer na hrvatskim cestama bi cestama uskoro moglo biti i 184 tisuća mopeda i motocikala. Toliko ih je naime registrirano u Hrvatskoj.