Od poziva Hitne pomoći do polijetanja iz baze u Lučkom - za 15-ak minuta. Ne spriječi li ih u tome loše vrijeme - gotovo da i nema dana, a da vojni helikopteri nisu u akciji spašavanja.
"24 sata na dan, 365 dana u godini smo na Lučkom i u dežurnoj posadi - uvijek smo spremni za polijetanje. Nama je interes što brže i sigurnije provesti zadaću. A to što idemo raditi i koga vozimo, ne pitamo, niti nas zanima', kaže pukovnik Marijan Skorija, zamjenik zapovjednika EVH 91.Zb HRZ-a.
Za njih nema predaha ni blagdanima, pa ni noću.
'Tu nema pravila - bilo je dana s tri do četiri leta u danu i dana kad nema leta. mi smo naravno sretni kad letimo', kaže Skorija.
Od Kvarnera do Slavonije. Zatreba li, priskaču i kolegama u Dalmaciji. Ljeti je najviše posla.
'Nema uzrasta koji nije bio u našoj letjelici, od malih beba u inkubatoru do starijih ljudi', objašnjava pukovnik Skorija.
Kad izlaze na intervenciju, i oni, ali i medicinsko osoblje - spremni su na sve. Iako ih je Petra koja se nedavno žurila na svijet - iznenadila.
'Nama je to bio prvi slučaj da se dijete rodilo u helikopteru, u zraku', kaže Skorij
Najteže je na otocima - gdje mještanima, ali i turistima helikopterski prijevoz itekako znači. Od 337 pacijenata koliko su ih posade prevezle ove godine - najviše ih je s Hvara.
O brzini, ali i brizi tih ljudi ovise ljudski životi. Do sada su, na ovaj način, jedini prevozili hitne slučajeve do bolnice. U iduća četiri mjeseca činit će to s Talijanima.
Letjelice osposobljene za takve letove - samo što nisu stigle u Hrvatsku.
'Pred potpisivanjem smo za pilot projekt, kolika je potreba, gdje sve mogu sletiti, u koje doba dana u kojim vremenskim uvjetima - to će nam dati parametre za dugogodišnji ugovor', objasnio je Siniša Varga, ministar zdravstva.
Neovisno o privatnoj konkurenciji, piloti hrvatskog ratnog zrakoplovstva - kad stigne poziv - i dalje će letjeti.