Istraživanje pokazalo

Djeca u Hrvatskoj odlično čitaju i ne znaju matematiku

Slika nije dostupna
Hrvatski učenici osvojili su sjajne rezultate na međunarodnim istraživanjima TIMSS i PIRLS 2011.

Naši su učenici u konkurenciji vještine čitanja osvojili visoko osmo mjesto u konkurenciji od 63 svjetske zemlje, po čemu smo iznad međunarodnog prosjeka. Istraživanje je pokazalo da značajno više čitaju djevojčice nego dječaci. Međutim, iako posjeduju visoke čitalačke sposobnosti, hrvatski učenici čitanje shvaćaju kao obvezu te uglavnom čitaju samo lektiru.

Lošije rezultate pokazali su rezultati iz matematike, gdje smo ispod međunarodnog prosjeka i nalazimo se na tridesetom mjestu. Prema ukupnim matematičkim rezultatima, Hrvatska se može usporediti s Norveškom, Novim Zelandom i Rumunjskom. Istraživanje je pokazalo i da matematiku radije i lakše uče dječaci nego djevojčice.

>> Uzbuna u školama zbog sve češćeg markiranja učenika

Oba spola podjenako su uspješna i zanteresirana za prirodoslovlje, u kojem smo također iznad svjetskog prosjeka i nalazimo se na 23. mjestu. Posebno je pohvalan podatak da se naše škole nalaze na svjetskom sedmom mjestu po nenasilju.

Istraživanje je pokazalo i da su glavni čimbenici koji utječu na postignuće učenika u Hrvatskoj:

- Uključivanje u obrazovanje u ranoj dobi (pohađanje vrtića)
- Potpora učenju u obitelji i u školi
- Škola bez nasilja
- Lokaicje škole
- Pozitivan odnos učenika prema učenju
- Bolje socioekonomske priliek u obitelji
- Veća očekivanje roditelja u svezi s daljnim obrazovanjem njihove djece

Istraživanje se u Hrvatskoj prvi put provodilo među gotovo 5.000 učenika četvrtog razreda u 152 osnovne škole. Na svjetskoj razini, sudjelovale su 63 zemlje i 600.000 učenika. Najbolje su rezultate postigli učenici zemalja Dalekog istoka. Ovakva istraživanja provode se svake četiri, odnosno pet godina.

 

Rezultati su predstavljeni na konferenciji za novinare Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook