Uvjet je to za zatvaranje 14. poglavlja pregovora, a mještani Zemunika prihvaćaju ovu odluku, ali traže da se ispod buduće piste izgradi podvožnjak. Odzvonilo je, čini se, vožnji aviona zemuničkom cestom. Vožnju preko pune linije policija je morala tolerirati, ali Europska Unija neće. 'Europska komisija traži kao jedan od uvjeta za zatvaranje poglavlja 14, prometna politika, da se ta cesta zatvori iz sigurnosnih razloga koje moraju zadovoljavati sve zračne luke', rekao je Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture.
U zračnoj luci Zemunik nismo uspjeli dobiti komentar. No može se pretpostaviti da su zadovoljni odlukom ministra. Prema ovom rješenju koje je jutros došlo na adresu općine Zemunik ova rampa neće se još dugo koristiti, a ova cesta odlazi u povijest do početka turističke sezone. Zemuničani se ipak nadaju da to neće biti konačno rješenje. Načelnik općine predlaže izgradnju podvožnjaka, a to je rješenje, koje bi moglo zadovoljiti sve strane. 'Nama je jedini bio taj problem, i ostaje, što bi Zemunik bio zaista izoliran. Što to znači? Znači svi putevi i svi ti tranziti koji idu, recimo, ovamo prema Obrovcu, pa čak i prema Zagrebu, oni bi išli Kalmetinom. Dakle Zemunik bi se zaobilazio', objasnio je Josip Marušić, načelnik općine Zemunik.
Izgradnju podvožnjaka podržava i ministar Kalmeta. No realizacija bi mogla potrajati, jer bi za ovaj poduhvat iz proračuna morao izdvojiti oko 30 milijuna kuna. Popriličan iznos u vrijeme kad i projekti od većeg interesa u ladicama čekaju bolje dane.