Cijena obnove Titova broda Galeb je u nešto više u tri godine narasla s 32 narasla na 44 milijuna kuna.
"Procjena koja je dovršena krajem 2015. godine i početkom 2016. je bila 27 milijuna kuna bez PDV-a. No protok vremena, propadanje broda i neki zahtjevi, prvenstveno Hrvatskog registra brodova, tu su procjenu digli. Imamo novu projektantsku procjenu, koja iznosi 44 milijuna kuna s PDV-om", rekao je Ivan Šarar, pročelnik za kulturu Grada Rijeke.
Ipak, od obnove se ne odustaje, a razliku u cijeni platit će građani koji su oko novog troška podijeljeni. Usprkos tome, Dinko Beaković iz riječkog HDZ-a smatra da je sada prekasno za odustajanje.
"Bit će to iznos od 50 milijuna i više, ali ta je priča predaleko otišla da bi se od nje odustalo. Nadam se samo da to nije hir gospodina Obersnela", rekao je.
S druge strane, Petra Mandić iz riječkog ogranka Mosta smatra da se Galeba više ne isplati obnavljati.
"U ovom trenutku Galeb nije ostvariv. Galeb je trebalo ili riješiti ili potpiti ili napraviti nešto drugo", rekla je.
Upravo potapanjem Galeb bi, smatra profesionalni ronilac Ferdo Hitrec, koji je sudjelovao na potapanju broda Vis u pulskom arhipelagu, bio mamac za ronioce iz cijelog svijeta.
"Mjesto gdje bi ga trebalo potopiti vjerojatno je ispred Torpeda u Rijeci, gdje se može historijski povezati dvije stvari: prvi torpedo ispaljen u svijetu i Galeb", rekao je Hitrec.
Kada obnova Galeba završi, trebao bi biti privezan upravo nasuprot Torpedu, na lukobranu u središtu grada. Ne nastanu li novi problemi, obnova bi trebala završiti u jesen 2020. godine.
"Obnovi više nije moguće pristupiti na način na koji se zamislilo"
Nataša Babić, kustosica u Muzeju grada Rijeke, uživo je tijekom javljanja u Dnevnik Nove TV komentirala razloge povećanje cijene obnove.
"Krajem 2017. godine, tijekom velikih kišnih oborina, došlo je do prodora vode u gornja nadgrađa, što je nanijelo popriličnu štetu Galebu", rekla je Babić.
"Nažalost, obnovi više nije moguće pristupiti na način na koji se zamislilo. Sada je stvar mnogo složenija", dodala je.
Također je rekla da brod mora biti vraćen u prvotno stanje.
"Riječ je o jako velikom brodu. To je brod dug 117 metara i ima šest paluba. Riječ je o površini koju je potrebno srediti, riječ je o brodu koji dulje vrijeme nije održavan. Također, riječ je o brodu koji je kulturno dobro. Njega je Ministarstvo kulture zaštitilo 2006. godine, što znači da ga moramo vratiti u zatečeno stanje", rekla je.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr