„Prva polovica 2019. godine kao i prethodna dva vršna mjeseca, srpanj i kolovoz, u skladu su s našim ovogodišnjim očekivanjima i planovima. Ukupno smo od početka godine ostvarili pet posto više dolazaka turista i dva posto više noćenja, no osim turističkog prometa posebno nas mogu veseliti pozitivni trendovi vezani za financijske rezultate. Naime, prema podacima Porezne uprave, od početka godine u segmentu djelatnosti pružanja usluga smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića fiskalizirano računa ukupne vrijednosti 20,6 milijardi kuna, što predstavlja povećanje od osam posto, odnosno čak 1,6 milijardi kuna“, izjavio je ministar Gari Cappelli.
16,5 milijuna dolazaka
Prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja kolovoza ostvareno 16,5 milijuna dolazaka (+5 posto) i 90,1 milijuna noćenja (+2 posto). Od toga su strani turisti ostvarili 14,7 milijuna dolazaka (+5 posto) i 79,1 milijuna noćenja (+1 posto), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 10 posto te u noćenjima za 7 posto.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić kazao je kako se u posezoni u rujnu i listopadu očekuje rast broja dolazaka i noćenja, i to prije svega s tržišta SAD-a, Kine, Koreje, Rusije i Francuske.
Tijekom prvih osam mjeseci 2019. godine najviše noćenja ostvareno je u Istri (24,3 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 16,9 milijuna noćenja, dok je na Kvarneru ostvareno 16,2 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija s 12,9 milijuna noćenja i Dubrovačko-neretvanska županija s 7,2 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji ostvareno je 6,2 milijuna noćenja, dok je u Ličkoj-senjskoj županiji ostvareno 3 milijuna noćenja te u Zagrebu 1,7 milijuna noćenja.
Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 840.000 dolazaka (+8 posto) i 1,7 milijuna noćenja (+8 posto), a gledajući po županijama najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (511.000), Krapinsko-zagorskoj (258.000), Zagrebačkoj (157.000), Osječko-baranjskoj (145.000) i Međimurskoj županiji (144.000).
Top-destinacije
Na nacionalnoj je razini tijekom prvih osam mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (17 milijuna), Slovenije (9,5 milijuna) Austrije (6,3 milijuna), Poljske (5,4 milijuna), Italije (4,9 milijuna), Češke (4,7 milijuna) i Ujedinjenog Kraljevstva (3,5 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja, najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (34,5 milijuna) i hotelima (19,4 milijuna) te kampovima (16,2 milijuna). Top-destinacije u prvih osam mjeseci po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.