Novi sustav naplate

'52 posto građana će kod registracije plaćati manje nego do sada'

Za više od 50 posto vlasnika vozila to bi trebalo značiti da će im pri registraciji u novčaniku ostati koja kuna više. Princip je jednostavan. Tko više zagađuje, više će i platiti.

Posebna naknada za okoliš za osobne će automobile od početka iduće godine biti pravednije raspoređena. U obzir će se prvi put uzeti i emisija ugljičnog dioksida, ali i broj prijeđenih kilometara, donosi Dnevnik Nove TV.

Za više od 50 posto vlasnika vozila to bi trebalo značiti da će im pri registraciji u novčaniku ostati koja kuna više. Princip je jednostavan. Tko više zagađuje, više će i platiti. No iako to zvuči kao samo još jedan novi namet, većina bi građana trebala profitirati. 'Prema preliminarnim izračunima, na taj način 52 posto građana će kod registracije plaćati manje nego do sada, dakle manju naknadu', kaže ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović.

Do sada su gotovo svi plaćali isto, no nakon 10 godina od posljednje izmjene konačno vrijede novi, i kako tvrdi ministar, pravedniji kriteriji. Obračun se temelji na emisiji CO2 i broju prijeđenih kilometara na godinu.

Godišnja naknada za maleni gradski automobil novije proizvodnje bit će tako gotovo upola jeftinija no do sada prijeđete li na godinu do 10.000 kilometara. Nađete li se u kategoriji od 10 do 20.000 kilometara ušteda je manja, a prelazite li više od 20 000 to će vas stajati tek nekoliko kuna više.

Veliki plamenu nadvio se nad zgradom: Izgorjela dva automobila

Ako vaše vozilo ima nešto više godina uštede su također moguće. Do 10.000 prijeđenih kilometara uštedjet ćete 30-ak kuna, no prijeđete li na godinu do 20000 kilometara tu ćete dobiti tek pokoju kunu. Prijeđete li pak više kilometara to će vas stajati dvadesetak kuna više no do sada.

Vlasnici luksuznih terenaca uštedjet će pak jedino ako na godinu prelaze manje od 10 000 kilometara. Voze li više od toga. Naknada će im pri registraciji biti viša no do sada.
Najveći broj građana na godinu prijeđe manje od 10.000 kilometara što bi im se sada moglo isplatiti.

Ova se uredba za sada odnosi isključivo na osobna vozila. Gospodarska vozila prelaze godišnje velike kilometraže i prema svim pokazateljima takav model bi za njih bio dodatno financijsko opterećenje. Pogodnosti za ekološki osviještene vozače u budućnosti će, najavljuju iz ministarstva, biti sve više i više.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook