Novi Pravilnik o školskim autobusima lošiji od starog!

Slika nije dostupna
Vijest o učenici osmog razreda, koja je prije godinu dana ispala iz derutnog školskog autobusa i zadobila teške ozljede od kojih je preminula, uzdrmala je Hrvatsku. Godinu dana poslije ništa se ne mijenja. Hrvatska školska djeca i dalje se voze najopasnijim prijevozom, autobusima starim pola stoljeća.

Katarina Mihaljević poginula je prije godinu dana nakon pada iz školskoga autobusa kojemu su se slučajno otvorila vrata. Za tu nesreću još nitko nije odgovarao.

A novi pravilnik o školskim autobusima još manje brine za sigursnost djece. 

Najmanje 100 tisuća djece svakodnevno se vozi školskim autobusima. 

Većina njih stara je, loša i nesigurna.

'Više ne postoji propisana obeza da svako sjedalo treba imati pojas za vezanje da svako treba imati naslon za glavu i ruku. Smatramo da to nije dobar način na koji štitimo svoju djecu', kaže Lora Vidović, zamjenica pravobraniteljice za djecu.

Pojasevi nasloni i novi autobusi koji voze djecu su rijetkost.
Stvarna je slika zapravo zastrašujuća. 

Od više od 100 autobusa kojima se voze djeca idealne sigurnosne uvjete zadovoljava svega njih 34. Svi su u Zagrebu i 6 u Koprivnici. Prijevoznici poručuju - nemamo za ulaganja. 

Pravilnik u kontekstu zaštite spominje isključivo djecu do 14 godina. 

Opravdanje ministarstva prometa kako svega 40-ak autobusa udovoljava pravim kriterijima i samo bi oni smjeli prevoziti djecu pada u vodu. Nakon prigovora pravobraniteljice, ali i medijskih upita još će jednom mijenjati pravilnik star svega 10 dana. Pojasevi će ipak biti obavezni!

Povezane teme