Katarina Mihaljević poginula je prije godinu dana nakon pada iz školskoga autobusa kojemu su se slučajno otvorila vrata. Za tu nesreću još nitko nije odgovarao.
A novi pravilnik o školskim autobusima još manje brine za sigursnost djece.
Najmanje 100 tisuća djece svakodnevno se vozi školskim autobusima.
Većina njih stara je, loša i nesigurna.
'Više ne postoji propisana obeza da svako sjedalo treba imati pojas za vezanje da svako treba imati naslon za glavu i ruku. Smatramo da to nije dobar način na koji štitimo svoju djecu', kaže Lora Vidović, zamjenica pravobraniteljice za djecu.
Pojasevi nasloni i novi autobusi koji voze djecu su rijetkost.
Stvarna je slika zapravo zastrašujuća.
Od više od 100 autobusa kojima se voze djeca idealne sigurnosne uvjete zadovoljava svega njih 34. Svi su u Zagrebu i 6 u Koprivnici. Prijevoznici poručuju - nemamo za ulaganja.
Pravilnik u kontekstu zaštite spominje isključivo djecu do 14 godina.
Opravdanje ministarstva prometa kako svega 40-ak autobusa udovoljava pravim kriterijima i samo bi oni smjeli prevoziti djecu pada u vodu. Nakon prigovora pravobraniteljice, ali i medijskih upita još će jednom mijenjati pravilnik star svega 10 dana. Pojasevi će ipak biti obavezni!