Pjenušcem kako i priliči, u Brodotrogiru je svečano kršena Cavatina, tanker za prijevoz kemijskih proizvoda za švedskog naručitelja. I dok su budući vlasnici i ugledni gosti obilazili novi brod radnici su se pitali jesu li ovo zadnja krštenja u Brodotrogiru. 'Izgubit ćemo svi posao, a gdje ćemo raditi? Nemamo gdje raditi. To nam je jedina egzistencija, od toga živimo, drugog izbora nemamo', rekao je Marijan Vijac, radnik Brodotrogira. No šef Brodotrogira s optimizmom gleda na drugi krug natječaja. Smatra da su se u međuvremenu razjasnila neka pitanja. 'Način izračuna visine troškova restrukturiranja koji su direktno vezani za datum početka restrukturiranja i koji su vezani za pomorsko dobro, držim da će biti čišća situacija da će se znati što se prodaje, što se kupuje', kaže Mateo Tramontana, predsjednik Uprave Brodotrogira.
>> Zašto se brodogradilišta istražuju tek sada?
Grad tražio 25 plus jednu dionicu
Prošli natječaj nije dao gotovo ništa Brodotrogiru, samo jednu ponudu koja nije predviđala nastavak brodogradnje. Od takvog scenarija strahuju i gradske vlasti. Ne mogu si priuštiti toliko nezaposlenih, a bio bi značajan udar na krhki gradski proračun. Grad je tražio i 25 plus jednu dionicu. 'Na kraju krajeva mi moramo očuvati interese ljudi, interese radnika, ali i interese gospodarstva grada Trogira', rekao je Damir Rilje, gradonačelnik Trogira. Novi natječaj za prodaju brodogradilišta koji će ići krajem tjedna, neće donijeti ništa dobro ni za jedno brodogradilište, smatraju sindikati. 'Mislim da je hitno ići u novu privatizaciju samo pogodovanje i šarlatanstvo. Od kad je gospodin Polančec otišao nikakav razgovor s Vladom i direktorima brodogradilišta nije bilo, sa sindikatima sto posto nije bilo i mislim da je neozbiljno tako ići u privatizaciju', kazao je Zvonko Šegvić, iz Nezavisnog sindikata Brodosplita. Što će donijeti novi natječaj i koje ponuđače, sa strepnjom iščekuju najviše radnici, koji bi rado vidjeli još ovakvih krštenja.