Dubrovačko-neretvanska, Splitsko-dalmatinska, Zadarska, Šibensko-kninska, Primorsko-goranska, Istarska županija i Grad Novalja, Senj te općina Karlobag dobili su nove mjere.
Od ponedjeljka neće biti dopuštena okupljanja više od 50 osoba, osim ako svi imaju digitalne COVID potvrde, i to ne više od 1000 osoba i samo uz suglasnost lokalnih, odnosno županijskih stožera. Okupljanja ne smiju trajati dulje od ponoći.
Što se tiče ugostiteljskih objekata, nove mjere dotiču se barova. Oni smiju ugostiti najviše 1000 gostiju.
Sajmovi samo uz suglasnost
Sajmovi se smiju održavati samo uz suglasnost lokalnih Stožera, dok na sportskim natjecanjima može biti samo 100 gledatelja, ali uz uvjet da svi, uključujući i tehničko i organizacijsko osoblje, moraju imati COVID potvrde.
COVID potvrde vrijede i za svadbe na kojima je prisutno više od 15 ljudi, a za svadbe na kojima je manje od tog broja nužno je pridržavanje mjera. "Sajmovi i drugi oblici gospodarskih priredbi na otvorenom prostoru mogu se održavati samo uz suglasnost lokalnih stožera.
Organizatori događanja moraju najkasnije sedam dana prije održavanja poslati namjeru održavanja lokalnom stožeru i zatražiti suglasnost. U roku od dva dana taj stožer mora donijeti odluku i dostaviti je županijskom stožeru, koji također mora donijeti odluku u dva dana. U slučaju da se dva stožera ne mogu složiti o ispunjenju uvjeta događaja ili okupljanja, konačnu odluku donosi Nacionalni stožer civilne zaštite.
Ima i iznimke od pravila
Postoji i iznimka od pravila, a riječ je o događanjima i okupljanjima s više od 1000 osoba. Ona se mogu organizirati samo uz suglasnost Nacionalnog stožera.
Sve mjere na snazi će biti do 15. kolovoza, a na snagu stupaju u ponedjeljak, 26. srpnja.
Novost je za cijelu Hrvatsku produljenje trajanja potvrda o preboljenju bolesti za prelazak granica. One odsad ne smiju biti starije od 270 dana, umjesto dosadašnjih 210.