Oko 3.000 priključaka

'Novac od priključaka za vodu nije stigao u Holding'

Slika nije dostupna
Predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Ivo Čović izvijestio je kako je Služba unutarnje kontrole i revizije utvrdila da postoje nepravilnosti vezane uz naplatu priključaka za vodu odnosno da je oko tri tisuće korisnika platilo dvije naknade i trošak priključenja, u prosječnoj vrijednosti od deset tisuća kuna po korisniku, ali da taj novac nikada nije stigao ni na račun Holdinga niti na račun Holdingove podružnice Vodoopskrba i odvodnja.

Zbog sumnje u počinjenja kaznenih djela zlouporabe ovlasti u gospodarskom poslovanju i nesavjesnom poslovanju od strane djelatnika Vodoopskrbe i odvodnje Holding je uputio prijavu Državnom odvjetništvu, kazao je Čović na brifingu za novinare u sjedištu Holdinga.

O imenima i pojedinostima kako je došlo do toga da je od pojedinačne naknade i troška priključenja koji u prosjeku iznose 10.000 kuna tek po tisuću kuna stizalo na tvrtkine račune, a devet tisuća je nestalo, čime su Vodoopskrba i odvodnja odnosno Zagrebački holding oštećeni za više od 30 milijuna kuna, Čović nije želio govoriti.

Tko svjesno čini štetu?

'Za nas i za Državno odvjetništvo bit će zanimljivo utvrditi da li je netko svjesno činio štetu, tko i kako', kazao je Čović naglasivši također da je takva manipulacija onemogućena novostima u zaprimanju i odobrenju zahtjeva za priključenje na vodovodnu mrežu. Podsjetio je da su propuste razmatrali unazad pet godina te je najavio da akciju nastavljaju dalje kako bi otkrili i druge moguće nepravilnosti što korisnici mogu prijaviti na telefon podružnice ili putem povjerenstva za zaštitu potrošača.

Naveo je i da su sustavom provjere ulaznih podataka utvrdili odstupanja onih iz informacijske baze sa stanjem na terenu, bilo da je riječ o slučajevima kad su građani prijavili manji broj 'kvadrata' ili pak uopće nisu prijavili priključak, a trošili su vodu zbog čega je Vodoopskrba i odvodnja ostala uskraćena za 150 milijuna kuna te je upozorio da još uvijek ima potrošača u statusu ilegale što će također riješiti, kako je rekao, kuću po kuću.

'Cilj nam je da su svi korisnici u istoj poziciji, a ne da jedni plaćaju dok drugi sustav koriste besplatno', naglasio je Čović. Na upit novinara što je dosada radila interna kontrola, Čović je odgovorio kako je ta služba osnovana 2009., s novim ustrojem Holdinga, da broji desetak zaposlenika i da radi provjere na svaku dojavu iz tvrtke ili od strane korisnika pa je predsjednik Uprave Holdinga još jednom pozvao sve koji imaju sumnje da ih prijave toj službi.

Čović je napomenuo kako su u Holdingu lani imali više od 5.000 postupaka javne nabave i svega 20-30 prigovora što, kako ističe, govori o poštivanju procedure, baš kao što to govori i podatak da je u prvih šest mjeseci ove godine bilo svega 2-3 prigovora. (Hina)