Povlašteni parking u Zagrebu se desetljećima dodjeljivao bez jasnih kriterija, uz puno nereda, netransparentnosti, nelogičnosti i kao politička usluga. Stoga Grad donosi sedam mjera za sređivanje situacije u vezi s parkiranjem.
Sva rezervirana mjesta za parking prestala su vrijediti od 6. rujna i idu u reviziju, prijedlog o blokovskom parkiranju se dorađuje, a u javno savjetovanje idu i dodatne mjere.
"Nastavljamo uvoditi red", poručio je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za medije koju je održao na početku Ulice Vjenceslava Novaka, nekoliko desetaka metara od gradske podzemne garaže na Langovu trgu: "Iza mene se nalazi 17 parkirnih mjesta za koja smo utvrdili da, u najmanju ruku, od 2019. nema pravne osnove da ih se koristi. Tih će 17 mjesta biti vraćeno građanima."
Rekao je da je utvrđeno da je 2007. izdano rješenje tvrtki Bano d.o.o, no u arhivi gradske upravo ne mogu ga pronaći: "Rješenje više ne postoji. Na temelju tog rješenja parkirna mjesta počela su se koristiti tako da su postavljeni stupići, takozvani "čuvari parkinga". Isto tako, ne možemo pronaći ni nikakav dokaz o plaćanju za korištenje tih rezerviranih parkirnih mjesta. Pravna osnova ne postoji od 2019. Tu je bilo nekoliko tvrtki koje su bile sljednici navedene tvrtke, stoga je teško utvrditi tko ta mjesta zapravo koristi."
"Dobili su rok"
"Dan je rok korisnicima ovih mjesta da uklone parkirne stupiće do kraja ovoga tjedna, a ako oni to ne naprave, napravit će to Grad idući tjedan", dodao je i rekao da je to jedan od primjera lokacija za koje su rekli da će do kraja ovoga mjeseca građanima vratiti 300 parkirnih mjesta koja su bila bez pravne osnove i nisu bila plaćana.
Kada je riječ o građevinskim tvrtkama koje za korištenje parkirnih mjesta za postavljanje dizalica plaćaju 16 eura mjesečno, Tomašević je rekao da će se višestruko povećati u slučaju izvođenja radova koji nemaju veze s protupotresnom obnovom.
"Naknada koja se plaćala za to je smiješna, što je jedan od razloga zašto su se ta mjesta koristila i kad nisu trebala. Da se to više ne bi događalo, podići ćemo taj iznos, koji je sada u prvoj zoni 16 eura za prosječno parkirno mjesto koje ima 12 kvadrata, na - prijedlog će ići u javno savjetovanje - na 235 eura, i to u prvoj godini kao prijelaznom razdoblju, a potom na 530 eura mjesečno. Jednako će se plaćati zauzimanje parkirnog mjesta za terasu, za rezervirano parkirno mjesto i za korištenje parkirnog mjesta za građevinske radove", najavio je Tomašević.
"Nastavljamo uvoditi red"
"Ako do kraja ovog mjeseca oslobodimo 300 mjesta na ovakvim mjestima, to je pola podzemne garaže u Klaićevoj ulici, malo manje od pola. Moći će ih koristiti građani. Sve ove druge mjere - vratili smo 130 mjesta koja su se koristila za terase, ljudi koji ne žive u centru neće više moći koristiti povlaštenu parkirnu kartu, parkinzi će se koristiti za građane... Nastavljamo uvoditi reda, kao i u financijama, kao i s roditeljima-odgojiteljima, s tisućama neupisane djece u vrtiće… Tako uvodimo reda i u parking."
Na pitanje o podzemnoj garaži u Klaićevoj gradonačelnik je odgovorio da je stiglo 11 prijava na natječaj i da se deset firmi koje nisu dobile posao nisu žalile. "To je najbolji dokaz je li provedena javna nabava kako treba", rekao je i dodao: "Garaža Langić ima 300 parkirnih mjesta, mi ćemo osloboditi mjesta koja su bila rezervirana, a nisu plaćana, i to je kao da smo izgradili novu garažu, a tu nećemo stati", kazao je.