Pokreni nešto svoje

Njihova je ideja stigla u pravo vrijeme! Dok je kultura na čekanju, a digitalizacija jača, odlučili su predstaviti virtualni obilazak muzeja

Udaljenost, pandemija, zatvaranje objekata i otkazivanje događaja za njih nisu problem. Kreativni studio Simpert iz Slavonskoga Broda osmislio je idejno rješenje za sve ljubitelje povijesti. Putem aplikacije Muzea korisnici će na karti Hrvatske moći odabrati županiju te virtualno posjetiti muzej i saznati više o povijesti.

''Često volim reći da se u dobrom društvu i opuštenoj atmosferi javljaju najbolje ideje. Tako se i nama, baš iz takve situacije, rodila ideja. Već neko vrijeme surađujemo s Muzejom Cetinske Krajine – Sinj i dugo razgovaramo o problematici brojnih muzeja i muzejskih pedagoga. Neformalni razgovori naveli su nas na promišljanje o tome kako riješiti problem smanjene vidljivosti muzejske edukacije, kako okupiti edukativne muzejske sadržaje na jednome mjestu i omogućiti njihovo prenošenje s muzeja na muzej te naposljetku s muzeja na škole. Nismo morali dugo razmišljati da bismo shvatili kako je potrebno digitalizirati muzejsku pedagogiju i pokušati riješiti problem razmjene ideja, iskustava i sadržaja između muzejskih pedagoga i obrazovnog sustava'', ispričali su kreativci o nastanku same ideje.

Iako povijest i digitalizacija djeluju kao oprečni pojmovi, oni su čvrsto povezani, kažu nam i dodaju da se u današnji svijet digitalizacije treba iskoristiti. ''Digitalizacija povijesnih sadržaja donosi novi pogled na činjenično stanje. Zahvaljujući digitalizaciji povijesnih izvora razvija se digitalna kultura, razvija se povijesna kultura, a korisnik se lako povezuje s informacijama koje su mu potrebne'', objašnjavaju.

Mišljenja su da virtualno iskustvo nikada neće u potpunosti zamijeniti ono fizičko, ali to im nije ni cilj. ''To je kao da uspoređujete fotografije Mount Everesta i stvarni fizički uspon na njega. Ono iskustvo potpunoga shvaćanja, kada doživljavate predmet promatranja svim svojim osjetilima, posebno je i prirodno, dok živa riječ muzejskih kustosa pruža poseban prijenos informacija. Virtualno iskustvo tu je samo u funkciji pozivatelja u smislu prikaza onoga čemu možemo svjedočiti zaista fizičkim dolaskom. Nadalje, virtualni svijet moramo shvatiti kao didaktičko pomagalo u trenucima kada nedostaje fizičkog kontakta, čemu na primjer svjedočimo u ovim izvanrednim okolnostima'', ispričali su.

U aplikaciji Muzea prvo će biti predstavljen Muzej Cetinske krajine – Sinj s kojim su i došli na ideju. ''Potom ćemo Muzeu predstaviti i drugim muzejima, kao i školama koje će, ako budu za to zainteresirane, također postati korisnici naše aplikacije. Želja nam ja da što veći broj muzeja i škola okupimo na jednom virtualnom mjestu i pomognemo im u razmjeni sadržaja'', govore o svojim nastojanjima.

Njihova je vizija poboljšati razmjenu ideja, iskustava i sadržaja među muzejskim pedagozima i drugim dionicima čija su područja rada povijest, književnost i umjetnost. ''Svrha je aplikacije Muzea konsolidirati postojeće materijale muzejske pedagogije, omogućiti muzejskim pedagozima jednostavniju proizvodnju novih suvremenijih i atraktivnijih sadržaja te tako otvoriti muzejima nove načine poslovanja'', kažu.

Ovim projektom svoje poslovanje nastoje usmjeriti prema rješavanju prepoznatog društvenog problema, a njihov je trud prepoznat te su dobitnici natječaja ''Pokreni nešto svoje'' u kojem su osvojili financijsku potporu te mentorstvo. Novčana će sredstva uložiti u daljnji razvoj aplikacije te marketinšku kampanju, dok će im mentorstvo pomoći pri bržem razvoju aplikacije te bržem izlasku na tržište. ''Pokreni nešto svoje'' program je potpore poduzetničkim projektima u Hrvatskoj koji promovira projekte s pozitivnim društvenim utjecajem te korisnicima pruža mentorstvo u razvoju poduzeća te bespovratna sredstva.