'HDZ do sada potrošio dvostruko više nego SDP'

Slika nije dostupna
U prva dva tjedna predizborne kampanje najviše novca za oglašavanje u medijima, oko 14 milijuna kuna, potrošio je HDZ, dok ga sa 6,4 milijuna kuna slijedi SDP, objavili su GONG i Transparency International Hrvatske, uz napomenu da medijsko oglašavanje u pravilu predstavlja tek polovicu u kampanju utrošenog novca.

Zbrojivši te troškove na temelju cjenika objavljenog prije kampanje, GONG i TIH su na konferenciji za novinare izvijestili kako je po iznosu utrošenog novca treći koalicija HSS-HSLS-PGS koja je potrošila 2,8 milijuna kuna, a slijede HNS s 2,6 milijuna kuna, HSP s nešto više od dva milijuna, IDS s 269 tisuća kuna, DC sa 195 tisuća, ASH sa 140 tisuća, te Jedino Hrvatska i HSU s po 138 tisuća kuna.

Prije službenog početka kampanje HDZ je najavio da namjerava potrošiti između 16 i 18 milijuna kuna, SDP 15,8 milijuna kuna, HNS 9 milijuna kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS 8 milijuna kuna, HSP između 7 i 8 milijuna kuna i HSU 2,5 milijuna kuna.

Najviše novca utrošeno je na televizijsko oglašavanje (17,1 milijuna kuna), a sljede vanjsko oglašavanje s 5,4 milijuna kuna, tisak (5,1 milijuna kuna), radio (1,5 milijuna kuna) i internetski portali 128 tisuća kuna.

Čelnici udruga napomenuli su da se njihov izračun odnosi samo na oglašavanje na tri nacionalne i dvije lokalne televizije, radio postajama s nacionalnom koncesijom i dvije lokalne, u tisku i na internetskim portalima.

No, to je samo dio troškova, napominju u GONG-u i TIH-u, jer u iznos do kojeg su došli nisu uračunati troškovi oglašavanja na izradi spotova, plakata, oglašivačkog i promotivnog materijala, oglašavanja u BiH, predizbornih skupova, volontera.

GONG i TIH, koji su istraživanje troškova dosadašnjeg djela kampanje proveli uz pomoć agencije Promocija plus, procjenjuju da medijski dio kampanje čini tek 50 posto ukupnih troškova.

Predsjednica GONG-a Suzana Jašić procjenjuje da će preostala polovica biti potrošena ovog, zadnjeg tjedna kampanje, jer je taj dio najintenzivniji.

GONG i TIH podsjećaju da su krajem listopada pozvali političke stranke, nezavisne liste i kandidate da do 20. studenoga objave preliminarne izvještaje o visini i izvorima sredstava za kampanju te imena donatora.

Elementarna je pristojnost da stranke prije izbora kažu koliko su novaca potrošili, u koju namjenu i od koga su dobili novac, rekao je predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović, koji se, budući da stranke to još nisu učinile, nada da će birači ovog tjedna dobiti te podatke.

Povezane teme